מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    שחיקת שיניים הידוק שיניים ברוקסיזם

    שחיקת שיניים הידוק שיניים ברוקסיזם

    שתי תופעות נפוצות באוכלוסייה הינן שחיקת שיניים (ברוקסיזם) כמו גם הדוק שיניים (קלאנצ'ינג). תופעות אלו מופיעות לרוב בלילה ומוגדרות כהפרעות שינה.

    תופעות שחיקת שיניים או הידוק שיניים עלולות ללא טיפול לגרום לנזק רב לשיניים, לעצם התומכת בשיניים, לשרירי הלעיסה או למפרקי הלסת. לעיתים באות תופעות אלו לידי ביטוי בכאבי שרירים, מפרקים, כאבי ראש או כאבי אוזניים, "קליקים" או כאב בפתיחת וסגירת הפה.

    שחיקת שיניים או הידוק שיניים עלולות לגרום לנזק רב לשיניים, כמו גם לכתרים או לשתלים. על מנת לטפל בתופעות יש להתייחס לגורמים רבים ודרושה התמחות וניסיון רב בתחום.

    לד"ר רוני אמיד ניסיון עשיר מאד בטיפול במקרי שיקום שיניים לאחר שחיקה או הידוק שיניים.

    במקרים רבים הפתרון של שחיקת שיניים או הידוק שיניים הינו פתרון משולב, ראשית הפחתת גורמי הסטרס המהווה את אחד הגורמים להתפרצות התופעה, הלחץ יכול להיות זמני (חרדת בחינות, משבר במשפחה, פיטורין וכד') או אנשים אנשים הנמצאם בלחץ בשגרת יומם. בכל מקרה הפחתת הסטרס חשובה לצמצום התופעה, או העלמותה לחלוטין.

    אם המשנן שחוק בצורה ניכרת ניתן לבצע שיקום של השיניים השחוקות ובמקביל לאחר מכן יש לבצע סד לילה שהינו מכשיר הפותח מרווח בין השיניים, מפחית עומס על המפרקים ושרירי  הלעיסה ומונע מגע של שיניים קשיחות זו בזו.

     

    שחיקת שינייים