מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    השתלת שיניים

    השתלת שיניים

    השתלת שיניים היא פתרון מצוין לאנשים שחסרה להם שן בודדת או שיניים מרובות. הם מספקים תחליף קבוע במראה טבעי, ניתן להשתמש בשתלים דנטליים גם לתמיכה בתותבות, גשרים וכתרים. אנשים עם עששת חמורה, מחלת חניכיים או טראומה עשויים להזדקק להשתלת שיניים על מנת להחזיר את החיוך שלהם ולשפר את בריאות הפה שלהם. אנשים המתקשים באכילה עקב שיניים חסרות עשויים להפיק אי נוחות בלעיסה ופגיעה בביטחון העצמי.

    שתל דנטלי הינו תחליף לשורש שן.

    בדרך כלל יהיה זה גליל צילינדרי המוחדר לתוך קדח שנקדח בעצם הלסת. על גבי שתלים דנטליים ישנם סלילים הנראים דומים להברגה ובין סלילים אלו נבנית עצם טבעית היוצרת אחיזה וקיבוע של השתל הדנטלי אל העצם. חשוב להדגיש כי השתל אינו שן אלא רק התשתית עליה נבנית לאחר מכן כותרת השן או השיניים החסרות.

    החל משנות ה-90 למאה הקודמת מבוצעים שתלים לשיניים בהצלחה ומאפשרים פתרונות לשיקום חוסרי שיניים החל מחוסר שן בודדת המשוקמת בעזרת כתר על גבי שתל, גשרים המבוצעים על גבי שני שתלים ויותר להשלמת חוסר של מספר שיניים ויותר ועד לשיקום לסת שלמה בעזרת כתרים המבוצעים על תשתית של 8-10 שתלים.

    גם במקרים בהם תנאי העצם או המצב הכלכלי אינם מאפשרים שיקום קבוע על גבי שתלים ניתן להיעזר בשתלים לאחיזת תותבת ולהעלות את הביטחון העצמי בדיבור ובתפקוד ראוי לאורך השנים.

    לאחר בדיקה קלינית של האזור המיועד להשתלה ובדיקה רנטגנית של האזור כפי שנראה בצילומים הייעודיים יוחלט על המסלול המתאים להשתלה כאשר יתכנו מספר מסלולים בהתאם לתנאים באזור ההשתלה. אם נדרשות עקירות מבוצעת הערכת התנאים והדלקת באזור האם ניתן לבצע עקירה יחד עם השתלה מידית באתר העקירות או שיש צורך לעקור, להמתין להחלמת הדלקת ורק בשלב מאוחר יותר לבצע השתלה.

    השאירו פרטים ונשמח לעמוד לשירותכם בהקדם!

      השתלת שיניים הדמיה

      מתי נשתמש בשתלים לשיניים?

      למעשה בכל מקרה של איבוד שיניים אם כתוצאה מעששת אשר גרמה להרס כותרת השן, חבלה בעקבותיה ישנו שבר או סדק בשן בודדת או במספר שיניים, מחלת חניכיים הגורמת לאיבוד העצם האוחזת בשורשי השיניים ובעקבות כך איבוד אחיזת השיניים בעצם הלסת, חוסר שיניים מולד או שילוב של כישלון בטיפול שורש, הרס כותרת ואיבוד עצם ניכר סביב שן אשר יחד מונעים שיקום השן הטבעית והפתרון הבטוח יותר לטווח הארוך הוא החלפת שן זו בשתל.

      מה קורה באזור מחוסר שיניים במידה ולא מבצעים שתלים?

      שיניים שומרות לנו על גובה העצם ובמידה ונשארים ללא שיניים באזור מסוים לאט לאט נספגת העצם באזור. ללא עצם נוצר שקע בלסת העלול להוות הפרעה אסתטית ועלול למנוע אפשרות לבצוע שתלים לשיניים בעתיד. שיניים מצידי האזור מחוסר השיניים עלולות לקבל הטיה לכיוון האזור מחוסר השיניים ועלולות להפריע לשיקום עתידי של האזור. השיניים בלסת הנגדית צומחות ומתארכות בקצב איטי מכיוון שאין מולן שיניים, האמורות לעצור את בקיעת השיניים הנגדיות.

      תהליך השתלת שיניים במרפאתנו

      במרפאתנו מבוצעים השתלת שיניים ע"י מומחים מתחומי שתי ההתמחויות שעברו הכשרה מקיפה ומיומנים בטיפול בחניכיים ובעצם הלסת, אלו הם המומחים לחניכיים ומומחים לכירורגיית פה ולסתות.

      לאחר בדיקה קלינית של האזור המיועד להשתלה ובדיקה רנטגנית של האזור כפי שנראה בצילומים הייעודיים יוחלט על המסלול המתאים להשתלה כאשר יתכנו מספר מסלולים בהתאם לתנאים באזור ההשתלה. אם נדרשות עקירות מבוצעת הערכת התנאים והדלקת באזור האם ניתן לבצע עקירה יחד עם השתלה מידית באתר העקירות או שיש צורך לעקור, להמתין להחלמת הדלקת ורק בשלב מאוחר יותר לבצע השתלה.

      במקרים מסוימים אם תנאי העצם אינם מאפשרים יש צורך בעיבוי רכס העצם טרום או במהלך ההשתלה.

      לאחר ההשתלה יש צורך בהמתנה של מספר חדשים לצורך בניית רקמת עצם סביב השתל, תהליך זה אורך כ 3-6 חדשים ולאחריו ניתן לבנות שיקום על גבי השתלים.

      במרפאתנו נהוג לבצע השתלות בהתאם לתכנון ממוחשב מדויק של מיקום השתלים. לצורך התכנון יבוצע צילום CT ונלקחות מידות של הלסתות. לאחר תכנון מיקום השתלים על גבי המחשב בהתאם למקום הרצוי של השיקום מבוצעת תבנית מנחה וזו משמשת את המשתיל בזמן ההשתלה למיקום השתל במקום המדויק. לאחר ביצוע השתלים ובנית העצם מבוצע שיקום מעבר שתפקידו לאפשר תפקוד והעמסה מדורגת על השתלים יחד עם עזרה בבניית עצם בנוסף לעצם הראשונית שנבנתה. לאחר מספר חודשים מבוצע השיקום הקבוע בהתאם לתכנון.

      השתלת שיניים מקצועית

      החלמה מהשתלת שיניים

      קליטת השתל תלויה במספר גורמים:

      • מיומנות רבה של המומחים לכירורגית פה ולסתות ולחניכיים המבצעים במרפאתנו את ההשתלות, אלו משתמשים במכשור המתקדם והמקצועי ביותר מסוגו
      • תנאים אופטימליים וסטריליות מוחלטת טרום הניתוח וכמובן בזמן הניתוח.
      • שימוש בתכנון ממוחשב ותבנית למיקום הנכון ביותר של השתלים בפה.
      • שימוש בשתלים האיכותיים ביותר מהחברות המובילות לצורך קבלת אחוזי קליטת שתלים בהצלחה גבוהים מאד.
      • הקפדה על תנאים ללא דלקת באזור ההשתלה בעזרת השינניות המיומנות במרפאתנו, טיפולי שיננית לפני ההשתלה מונעות דלקת באזור ההשתלה כמו גם מניעת דלקות לאחר ההשתלה העלולות לפגום בריפוי או לסכן את תוצאות ההשתלה לאחר הטיפול.
      • שיקום מדויק, קפדני ואיכותי בעזרת הרופאים המנוסים והטכנאים הטובים והמיומנים ביותר יבטיח את שמירת הכתרים הנבנים על גבי שתלים דנטליים לשנים רבות.

      מהם אחוזי ההצלחה בשתלים דנטליים:

      אחוזי ההצלחה של שתלים דנטליים הינם גבוהים ביותר (90-95%) העצם בלסת העליונה הינה פחות צפופה מזו התחתונה ולכן אחוזי ההצלחה בלסת זו מעט נמוכים מהתחתונה. ירידה נוספת באחוזי ההצלחה קיימת אצל מעשנים, ברוב המקרים כישלון של שתל הינו אי אחיזתו בעצם הלסת כתוצאה מחוסר בניה של עצם סביב סלילי השתל, יתכן גם כישלון עקב שבר של השתל או כישלון מאוחר יותר כתוצאה ממחלת חניכיים ואיבוד עצם כתוצאה משילוב של מחלת חניכיים ותחזוקה לא נאותה. למטופלינו עם שיקום על גבי שתלים לשיניים אנו ממליצים על ביקורים תכופים אצל שיננית בתדירות של לפחות אחת לשלושה חדשים.

      מאמרים בנושא שיכולים לעניין אתכם