מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    באיזה גיל מתחילים יישור שיניים?

    באיזה גיל מתחילים יישור שיניים?

    ראשית נעסוק בהגדרות ובהסבר על סוגי השיניים השונים וסוגי המשננים (מערכות השיניים).

    החל מבקיעת השן הראשונה בפה (בערך בגיל חצי שנה) ועד לבקיעת השן הקבועה הראשונה (בערך בגיל 6) אנחנו מתייחסים אל המנשך כמשנן נשיר.

    מבקיעת השן הקבועה הראשונה (בערך בגיל 6) עד לנשירת השן החלבית האחרונה, המשנן הינו משנן מעורב עירוב של שיניים "חלביות" ושיניים "קבועות". מרגע שנשרה השן הנשירה האחרונה (בערך בגיל 13) המשנן הינו משנן קבוע ומורכב משיניים קבועות בלבד.

    באיזה גיל מתחילים יישור שיניים?

    ניתן להביא את הילד לבדיקה ליישור שיניים כבר בשלב מוקדם, לעיתים בשלב המשנן הנשיר ובוודאי שבשלב המשנן המעורב. וכבר מגיל צעיר ניתן לזהות צפי לבעיות בלסתות והשיניים עוד טרם בקעו השיניים הקבועות בפה.

    במקרים רבים ניתן להיעזר בתהליכי הצמיחה הטבעיים של הפנים והלסתות לצורך מניעת היווצרות ליקויים אותן יהיה צורך לתקן בשלב מאוחר יותר, לעיתים  בצורה ארוכה ומסובכת.

    צורך בטיפול המאובחן בגיל מוקדם יכול לצמצם את משך הטיפול העתידי ויכול למנוע פגמים אסתטיים העלולים (אם לא יטופלו) ליצור אפקטים פסיכולוגים קשים.

    בגילאים צעירים ניתן לקבל היענות טובה יותר לטיפול וישנה פחות השפעה סביבתית שלילית העלולה להפריע בגילאי העשרה.

    חשוב להבהיר כי טיפול בגילאים צעירים לא בכל מקרה ימנע טיפול בשלב מאוחר יותר, ולעיתים הימשכות הטיפול למשך פרק זמן ארוך עלולה  לגרוע משיתוף הפעולה הנדרש מהילד או מההורים כתוצאה מ "עייפות החומר".

    יש לקחת בחשבון כי הליך יישור שיניים מצריך תחזוקה קפדנית ושמירה על היגיינה אורלית מעולה ולעיתים בגילאים צעירים יכולת הילד לשמור על תחזוקה נכונה לאורך זמן הינה בעייתית וכתוצאה מכך עלולים להיגרם נזקים לשיניים כתוצאה מעששת או מבעיות חניכיים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם