מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    הבהרה על הלבנת שיניים 2020

    הבהרה על הלבנת שיניים 2020

    מה גורם לשינוי צבע השן? מהן השיטות הפופולאריות להלבנת שיניים וכל מה שחשוב לדעת בדרך לשיניים בהירות וחיוך מהפרסומות

    היום, חיוך צחור ומושלם אינו נחלתם של שחקני הוליווד בלבד – גם אתם יכולים להבהיר את השיניים באופן משמעותי ולשדרג את המראה בקלות ובנוחות.

    מה גורם לשינוי צבע השן?

    מלבד הגנטיקה, שינויים בצבע השיניים עלולים להיווצר כתוצאה מפגיעה בחלק החיצוני של השן המכונה 'אמייל'. פגיעה זו נוצרת בשל צריכה מוגברת של מזונות חומציים העלולים לעכל ולפגוע באמייל או לחילופין מזון המכיל צבע או שתיה של משקאות המכילים צבע כמו קפה, תה וקולה.

    חשוב לציין, כי במידה וקיימים כתמים ופיגמנטציה על השיניים, מומלץ לבקר לפני הלבנת שיניים אצל השיננית על מנת לסלק את שכבת ה'פלאק' שהיא רובד חיידקים שמצטברים על השן ועלולים גם הם לגרום לשיניים להראות בצבע לא מחמיא , כמו גם במהלך הטיפול השיננית תסיר צביעה חיצונית המצטברת על השיניים ועלולה לפגום באפקטיביות תהליך הלבנת השיניים.

    סיבות נוספות לשינוי בצבע השן ולצורך בהבהרת שיניים באמצעות רופא מקצועי ויסודי, יכולות להיות עישון ושמירה לקויה על היגיינת הפה, שימוש בתרופות או אפילו כתוצאה מחבלות. גם הגיל עושה את שלו, ועם התבגרותנו שכבת האמייל הנשחקת וחושפת את השכבה הצהבהבה ('דנטין') שתחתיה, או הופכת להיות בצבע עכור ופחות שקוף כך שהשיניים מקבלות גוון צהוב או אפור יותר ופחות לבן ובוהק.

    מהן השיטות הפופולאריות להלבנת שיניים?

    הלבנת שיניים ביתית

    בשיטה זו יוצרים עבור המטופל תבנית שיניים בהתאמה אישית הנקראת גם סד הלבנה. המטופל נדרש להרכיב את הסד על גבי השיניים למשך מספר שעות בכל יום (אפשר גם בלילה) כך שהחומר הפעיל שעל הסד יבצע את פעולת ההלבנה. כיוון שהחומר המלבין לשימוש ביתי הוא בריכוז נמוך יותר מאשר בהלבנה המתבצעת במרפאה בפיקוח רופא שיניים , את השינוי המתבקש בגוון השיניים ניתן יהיה לראות כעבור כשבוע.

    הלבנת שיניים באמצעות קרן אור

    אחת השיטות המתקדמות והנפוצות כיום להלבנת שיניים בעולם וגם במרפאתנו היא הלבנה בעזרת קרן אור. בשיטה זו, המתבצעת במרפאה, הרופא מורח חומר מלבין על השיניים ומכוון אליהן אלומת אור ממוקדת אשר מאיצה את תהליך ההלבנה. על פעולה זו חוזרים 3 פעמים במשך שעה. שימוש בחומר הלבנה בריכוז גבוה ובחומרים דנטליים איכותיים, לצד השגחה וליווי של רופא השיניים, מייעלת ומקצרת את זמן הטיפול ומאפשרת קבלת תוצאות מיידיות אפקטיביות ובפרק זמן קצר.

    הלבנת שיניים פנימית

    במקרה ומדובר בשן שאיבדה את צבעה המקורי עקב טיפולי שורש או חבלה, יבוצע קידוח קל בחלק הפנימי של השן ואליו יוחדר חומר ההלבנה עד להבהרת השן לדרגה המתאימה.

    חשוב לדעת! כי לעיתים נבחרת הלבנת שיניים באמצעות שיטה אחת אך יש להשלים את הטיפול באמצעות שיטה נוספת על מנת להגיע לתוצאה מושלמת, כך במרפאתנו אנו נוהגים לבצע הלבנה מרפאתית אך לאחר מכן נלקחות מידות לביצוע תבניות להלבנה ביתית ואלו משמשות בטווח הארוך לביצוע טיפול עצמי תחזוקתי, מכיוון שלרב אין אנו משנים הרגלי צריכת מזון ומשקאות עם צובענים – השיניים לאחר הלבנה ממשיכות לעבור שינויי צבע ולכשהשינוי מורגש – שינה של לילה עם התבניות ובתוכן חומר הלבנה טרי מחזירה את השניים לצבע שקיבלו לאחר ההלבנה.

    הלבנת שיניים – מה חשוב לדעת?

    • חשוב להיוועץ עם רופא השיניים לצורך אבחון והתאמת הטיפול הנכון עבורכם כפי שיקבע לאחר בדיקה מעמיקה ומקצועית.
    • הלבנת שיניים אינה מומלצת מתחת לגיל 17 בשל חשש לרגישות יתר בשיניים בטווח הקצר שלאחר הטיפול.
    • בתהליך הבהרת השיניים מונח ג'ל המכיל חומר פעיל שתפקידו לחדור דרך שכבת האמייל אל הדנטין, לחמצן ולהקטין את המולקולות שיוצרות את הפיגמנטים הכהים ובכך לגרום להבהרה.
    • כשבועיים לפני ההלבנה מומלץ לצחצח במשחת שיניים למניעת רגישות כמו גם לשטוף את הפה בתמיסות להקטנת רגישות ובמקביל לבצע ניקוי יסודי של השיניים והחניכיים במרפאה כדי לוודא שאין דלקות חניכיים או עששת
    • החומר הפעיל המונח על השן עלול לגרום לרגישות כאשר קיימים חורים או סדקים, לכן חשוב להקפיד על בדיקת רופא ולעיתים טיפול בשיניים עוד בטרם ביצוע הלבנת השיניים.
    • רק שיניים טבעיות יוכלו לעבור הלבנה וכיוון שהחומר הפעיל אינו משפיע על סתימות וכתרים, עלול להיווצר פער בגווני השיניים. לכן, חשוב עוד בטרם הבהרת השיניים, להתייעץ עם רופא העוסק באסתטיקה דנטלית.
    • שימוש בכמות גדולה מדי של חומר פעיל בתבניות הלבנה עלולה להגיע אל החניכיים ועשויה לגרום לרגישות ולחוסר נוחות. לכן, אם הלבנת השיניים נערכת בבית חשוב להקפיד על ההוראות המדויקות שניתנו על-ידי רופא השיניים.

    על מנת להתאים את שיטת ההלבנה המושלמת עבורכם, מרפאת ד"ר רוני אמיד מקיימת פגישה מקדימה וייעוץ מקיף במהלכו ייבדקו איכות ומצב השיניים והתאמתן לטיפול.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם