מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    היסטוריית הלבנת שיניים

    היסטוריית הלבנת שיניים

    ההיסטוריה המתועדת של הלבנת שיניים החלה לפני 4000 שנה במצרים הקדומה. המצרים יצרו משחה להלבנת השיניים בעזרת משחה שהופקה מאבנים ועורבבה יחד עם חומץ. כבר באותה עת נחשבו שיניים לבנות כסימן לבריאות וליופי. הרומאים הקדומים הנגו להלבין את שיניהם בעזרת שתן, חומר ההלבנה היה האמוניה שבשתן. במהלך המאה ה 17 הספרים והגלבים היו גם "מטפלי השיניים". הספרים מרחו על השיניים חומצה אשר אמנם הלבינה אותן אך גרמה לעיכול האמאייל ולעששת. הלבנת השיניים המסורתית בעזרת תבנית החלה במאה ה20 בסביבות שנות ה-80 המאוחרות לאחר שכבר מספר עשורים קודם גילו די במקרה כי מי החמצן בהם השתמשו לטיפול במחלת החניכיים גרמו לשיניים להיות לבנות יותר.

    לחצו לקבלת למידע מפורט בנושא הלבנת שיניים

    רופאי שיניים ניסו שיטות שונות להשאיר את מי החמצן לפרקי זמן ארוכים על החניכיים ודי מהר התגלה כי תופעת לוואי לטיפול החניכיים הייתה הפיכת השיניים ללבנות יותר.

    תוך פרק זמן די קצר מה שהתגלה במקרה הפך לשימוש מסחרי ולחברות רבות שפתחו מוצרים די דומים המשמשים להלבנת שיניים. שיניים משנות צבעם כתוצאה מחדירה של צובענים שונים משתיה ומזון כדוגמת קפה, תה, קולה, יין אדם וקטשופ. כמו גם מעישון, צריכת אנטיביוטיקות מסוימות פלואוריד בכמויות העולות על המותר כמו גם מסיבות גנטיות.

    צביעה חיצונית על השיניים ניתנת להורדה על ידי שיננית וצביעה פנימית בעזרת השיטות השונות להלבנת שיניים

    אולי יעניין אתכם גם: ציפוי שיניים

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם