מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    השתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת

    השתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת

    מתי כדאי לבצע השתלת שיניים? אילו הכנות צריך לעשות לפני תהליך ההשתלה, מהן השיטות המומלצות להשתלת שיניים ואיך נוכל לקצר את הדרך לשיקום אסתטי ונאה של כל הפה!

     השתלות השיניים שהחליפו בשנים האחרונות את הגשרים  והתותבות, יצרו מהפכה חסרת תקדים בתחום השיקום והאסתטיקה של הפה. מגוון השיטות והטכנולוגיות המתקדמות של היום מציעות פתרונות חדשניים, מהירים ויעילים הרבה יותר מאלו שהיו מוכרים לנו בעבר.

    מי זקוק להשתלת שיניים?

    השתלת שיניים מתאימה לכל מי שחסרות לו שיניים או ששיניו פגועות והרוסות ומיועדות לעקירה, בעקבות חבלה, מחלת חניכיים, הזנחה ממושכת או בשל נזקי הגיל. בכל אחד מהמקרים הללו, בין אם מדובר בשן אחת או בצורך בשיקום של לסת שלמה – כדאי לבחון עם הרופא המטפל אפשרות להשתלת שיניים. השתלת שיניים היא גם פיתרון יעיל ומתקדם עבור המעוניינים להחליף שיניים תותבות בשיניים קבועות ואסתטיות יותר.

    איך מתבצע תהליך השתלת שיניים?

    בתהליך של השתלת שיניים מתקינים שתל דנטאלי שהוא למעשה שורש שן מלאכותי עשוי טיטניום, או זירקוניה  (חומר קרמי בצבע לבן המאפשר שתלים עמידים ואסתטיים במיוחד באיזור החיוך )  המותקן בלסת במקום שורש חסר ומשמש כבסיס לבניית שן קבועה. התהליך מתבצע בשלושה שלבים:

    החדרה והתקנה של השתל

    בשלב זה קודחים בעצם הלסת ולאחר מכן מחדירים ומקבעים שתל טיטניום או זירקוניה  לתוך עצם הלסת. ולאחר החדרת השתל לרב מתבצעת  תפירה של המקום.

    חשיפה של השתל

    בשיטה המסורתית הוותיקה קיים זמן המתנה ממושך בין שני השלבים עד לקליטת השתל, וכתוצאה מכך, תהליך השתלת השיניים עשוי להימשך מספר חודשים. בחלוף זמן ההמתנה, חושף הרופא את השתל שהיה קבור מתחת לחניכיים אל מחוץ לחניכיים ומכין אותו לקראת התאמת הכתר הזמני או הקבוע באמצעות פעולה כירורגית קלה.

    כיום קיימת אפשרות מתקדמת המציעה  במקרים מסויימים השתלת שיניים ביום אחד! במקרים המתאימים מבחינת תנאים  לבחירה בשיטה החדשנית, התהליך מתחיל באבחון תוך הדמיה מדויקת המתבססת על בדיקות, מטבעי גבס וצילומים, בשילוב סריקת CT במהלכה הרופא יכול לתכנן את מיקום השתלים ולהתאים אותם למטופל באופן מדויק ביותר בהתאם לסוג השיקום וולא זמן המתנה ממושך.

    התקנת השן הסופית

    לאחר שהשן החולה נעקרה, מתקינים לרב כתר זמני ולאחריו את הכתר הסופי העשוי מחומרים כמו זירקוניה ומצופה  בחרסינה. בשיטה המסורתית התקנת הכתר  תתבצע רק לאחר מספר חודשים ומדידות חוזרות בהתאם לשיקול הדעת של הרופא המטפל, ואילו בשיטה החדשנית התקנת כתר תבוצע ללא צורך בהמתנה בין שתי הפעולות כך שתהליך השתלת השיניים עד קבלת שיקום ואפשרות לתפקוד אסתטי יושלם תוך מספר שעות בלבד.

    איך בוחרים את השיטה המתאימה עבורכם להשתלת שיניים?

    לקראת השתלת שיניים מומלץ לפנות אל המרפאה על מנת לקבל את מירב המידע אודות הטיפול והתאמה מדויקת עבורכם. חשוב לדעת כי במקרים המחייבים השתלת עצם לצורך מיקום השתל, יש לקחת בחשבון זמן החלמה וקליטת העצם בין הטיפולים ולכן התהליך יארך מעבר ליום טיפול אחד. כך גם במקרה של זיהום חמור באזור המיועד לטיפול, המצריך ריפוי של המקום ורק לאחר השלמתו ניתן להמשיך בתהליך ההשתלה.

    הכנה לקראת השתלת שיניים

    כבר בתחילת התהליך חשוב לעדכן את הרופא המטפל בהיסטוריה הרפואית של המטופל, כולל מחלות כרוניות, נטילת תרופות, עישון או צריכת אלכוהול, על מנת שבמידת הצורך הרופא יוכל להתאים בדיקות או טיפול אנטיביוטי לנטילה מספר ימים לפני ביצוע הניתוח, בדומה לניתוחים בתחומים כירורגיים אחרים כגון: ניתוח הגדלת חזה. בנוסף, יש לחתום על טופס הסכמה לביצוע התהליך  המעיד כי המטופל קיבל את כל המידע הדרוש לו כחלק מקבלת ההחלטה על ביצוע השתלת שיניים.

    תהליך ההחלמה לאחר השתלת שיניים

    למשך כשלש-ארבע שעות מסיום הניתוח חשוב להימנע מאכילה ושתייה, כמו גם מעישון לפחות 24 שעות לאחר ביצוע הפרוצדורה הכירורגית, צחצוח באזור הניתוח, רצוי לעשות שימוש שימוש בקשיות לשתיה ולהמנע מפעילות פיזית מאומצת.

    בהמשך ולמשך מספר ימים בהוראת הרופא, מומלץ להשתמש במשככי כאבים ולאכול מזונות קרים ורכים בלבד.

    ביום שלאחר ההשתלה ניתן ורצוי לצחצח שיניים וחשוב במיוחד לבצע שטיפות פה  לפחות בעזרת במי מלח (עדיף לשטוף עם תמיסות המכילות כלורהקסידין) וליטול את האנטיביוטיקה שניתנה בהמלצת הרופא.

    על מנת למנוע היווצרות קרישי דם ונפיחות מומלץ להשתמש בשקיות קרח ולהסתייע בגזות סטריליות במקרה של דימום קל.

    במידה שהחום עולה, מקום ההשתלה מדמם או קיימת תחושת כאב בלסת שאינה פוחתת לאחר נטילת משככי כאבים, יש להיוועץ עם הרופא המטפל.

    כמובן שחשוב לפנות לביקורת במרפאה מספר חודשים לאחר הניתוח ולהמשיך להקפיד על היגיינת הפה על מנת לשמר את החיוך המשודרג לעוד שנים רבות ויפות.

    יש לכם עוד שאלות? אנחנו במרפאת ד"ר רוני אמיד נשמח לענות 03-5446699

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם