מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    טיפולי שיניים בהיריון

    טיפולי שיניים בהיריון

    הריון של אישה הוא תקופה מיוחדת במינה שבמהלכה גדל עובר, בן אדם חדש בתוך רחמה. תקופה זו של תשעה חודשים (כארבעים שבועות) היא תקופה שבה כל חומר או טיפול גופני חייבים לעבור אישור ואין האישה יכול ליטול תרופות או לבצע טיפולים ללא התייעצות מוקדמת. כאשר מדובר על טיפולי שיניים, למשל, ברוב המקרים ניתן לבצע אותם בזמן של טרימסטר ראשון אך הבעיה עלולה להיווצר קודם לכן, שכן ברוב טיפולי השיניים יש צורך לבצע צילום פנוראמי – שהוא צילום רנטגן שעלול לסכן את ההיריון והעובר.

    בדיקות שיש לבצע לפני טיפול שיניים בהריון

    לפני כל בדיקה חשוב לבצע יידוע רופא השיניים שלך על ההיריון על מנת שהוא יידע להתחשב בעובדה זו בעת ההמלצות לטיפול. במידה ואין סכנה ומדובר במצב שסובל דיחוי, יחליט הרופא שמדובר על טיפול שמומלץ לדחות לאחרי הלידה. כך לא יהיה סיכון להיריון או לעובר וכמובן שהמצב של השן או החניכיים יאפשר את ההמתנה, גם אם מדובר בהמתנה ארוכה. יחד עם זאת, חשוב לדעת על סיכונים אפשריים על מנת שהאישה תוכל לקבל את ההחלטה הנכונה והמתאימה לה ביותר.

    טיפולי שיניים בהיריון

    דלקת חניכיים היא מצב רפואי שיכול לקרות לכל אדם ובכל מצב. אין מדובר בסכנה וגם אין מדובר בבעיה שדרוש בה טיפול רציני או מסובך. ברוב המקרים מצבים של חניכיים רגישים יכולים להיפתר על ידי שימוש בתרופות שניתן ליטול גם במהלך ההיריון ואין בהם משום סכנה לא לאישה עצמה ולא לעובר שהיא נושאת ברחמה. בנוסף לכך, גם במצב זה חשוב ליידע את רופא השיניים אודות ההיריון על מנת שיירשם בתיק הרפואי של האישה.

    ויטמינים בהריון

    אישה בהיריון נוטלת בדרך כלל כדורי ויטמינים לכל אורך ההיריון. כאשר רופא השיניים ירשום לה תרופה כלשהי ליטול, חשוב שהיא תפנה את תשומת ליבו לעובדה שהיא נוטלת את הוויטמינים וכך הוא יוכל להתאים את התרופה המתאימה ביותר למצבה. חשוב לדעת שלא כל טיפול שיניים חייב להידחות בשל ההיריון, שכן יש לא מעט טיפולים שניתן לבצע ולכן לא חייבים לדחות אותם, אפילו אם דרושה בהם הרדמה מקומית.

    ראי גם: מגוון סוגי טיפול להלבנת שיניים

    צרי קשר עם מרפאת ד"ר רוני אמיד לקבלת מידע נוסף בנושא הריון ולכל מידע אחר שתצטרכי.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם