מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    טיפול בנסיגת חניכיים

    טיפול בנסיגת חניכיים

    מלבד העששת, המחלה העיקרית בחלל הפה היא מחלת החניכיים.

    מחלת חניכיים יכולה להיות מאובחנת על ידי רופא השיניים או בטיפול שיננית.

    נסיגת חניכיים, בפירוש תרגום רפואי לאנגלית Gum recession, יכולה להתרחש מכמה סיבות. שתי הסיבות עיקריות הן החמרה של דלקת כרונית בחניכיים וצחצוח שיניים נוקשה ומוגזם. כל ההשלכות שיש בנסיגת חניכיים לא נעימות, גם ברמה האסתטית, כי הנסיגה למעשה גורמת לחשיפת שורש השן, וברמה הבריאותית, היא עשויה להוביל לערעור אחיזה של השיניים  עד למצב של נשירה של שיניים.

    מניעה של נסיגת חניכיים

    תופעות לוואי של מחלת חניכיים הן רבות, מריח רע, דימום ועד לנשירה של שיניים. אפשר להקטין את הסיכוי לנסיגת של החניכיים בכמה דרכים:

    הקפדה לבקר אצל השיננית כל שישה חודשים לפחות. כמו כן, רצוי לבקר אצל רופא השיניים מדי חצי שנה לבדיקה יסודית. במידה ומתחילה מחלת חניכיים, הרופא כבר יזהה ויהיה אפשר למנוע את החרפת המצב. חשוב לצחצח במברשת שיניים שהיא טובה ואיכותית, שיש לה סיבים רכים ולצחצח לפי ההמלצה של רופא השיניים והשיננית. מומלץ לצחצח פעמיים ביום ולפחות 2 דקות. לא רצוי לצחצח חזק מכיוון שהטראומה גורמת נזק ומזרזת הנסיגה. גם עישון מזרז מחלת חניכיים, לכן זו עוד סיבה מומלצת להימנע מעישון.

    דרכי טיפול בנסיגת חניכיים

    הטיפול הרצוי במחלת חניכיים הינו בהתחשב בחומרת המחלה ואחרי האבחון של השיננית או רופא השיניים שלכם. הטיפול במחלת חניכיים הוא די פשוט ויחסית מהיר. אם הוא אובחן בשלב הראשוני שלו במקרה כזה תספיק ניקוי אבנית לעיתים בשילוב החדרת חומר אנטיביוטי במהלך הטיפול, האבנית תוסר מכל כיסי השיניים. וזאת יעשה רופא מומחה חניכיים. טיפול זה נקרא הקצעת שורשים.

    כאשר נסיגת החניכיים היא בשלב מתקדם, יש לעיתים צורך לבצע טיפול כירורגי שבו מבצעים השתלה של חניכיים. הדרך המקובלת ביותר במצב שכזה היא שימוש בשתל. הרופא מוריד את רקמת חניכיים באזור החייך ומשתיל אותה באזור הפגוע. זהו גם טיפול פשוט וקצר יחסית

    טיפול טבעי במחלת חניכיים

    קיימות הרבה דרכים טבעיות לטיפול בדלקת חניכיים, כל עוד נסיגת החניכיים לא מצריכה השתלת של חניכיים: ניתן לקחת ויטמינים ותוספי מזון. כדאי וחשוב לפני כן להתייעץ עם הרופא בנוגע לכל נטילה של תוסף מזון וויטמינים שלוקחים. שטיפה של חלל הפה בחליטה שעשויה מצמחים בעלי תכונות אנטי-דלקתיות, כגון מרווה ושמן עת התה, גם עשויה לעזור ושימוש במשחה או בתרסיס טבעי.

    לחץ למידע מורחב בנושא חניכיים

    סובלים מבעיות נפיחות בחניכיים וכאב? רוצים לרענן את החיוך לאסתטיקת הפה? השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם