מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    יישור שיניים מהיר

    יישור שיניים מהיר

    בשנים האחרונות עם עליית המודעות לאסתטיקה וטיפוח לייף סטייל וחיוניות במקביל למודעות לבריאות הפה והשיניים, עלתה חשיבות "יישור השיניים" גם לאנשים שעברו מזמן את גיל ההתבגרות. שיניים שאינן במנח הנכון בקשת פוגמות באחידות החיוך. השיניים תופסות מקום מרכזי בחיוך וכשחוסר הסדר בולט, עיננו מתמקדות בעת התבוננות באדם באופן טבעי באזור שאינו הרמוני ופוגם בחיוך מצודד גם אם השיניים בריאות ומטופלות.

    עיננו ממוקדות באופן טבעי באזור שאינו הרמוני ופוגם בחיוך המצודד.

    מעבר לכך קשה הרבה יותר לשמור על ניקיונן של שיניים הנמצאות במקום שאינו המקום הטבעי בקשת השיניים (לשיניים הנמצאות בעמדה פנימית יקשה יותר להגיע בתנועות הצחצוח ואילו שיניים הנמצאות במנח חיצוני לקשת עלולות לסבול מצחצוח יתר ובעקבותיו נסיגת חניכיים או נסיגת עצם).

    שיניים שאינן במקום או במנח הנכון בקשת השיניים עלולות לגרום לסגר ומנשך לא תקין של השיניים ובעקבות כך יתכנו כאבי ראש בלתי מוסברים (אזור חיבור שרירי הלעיסה הינו באזור הרקות), לעיתים יתכנו כאבים הדומים לכאבי אוזניים (מפרקי הלסת נמצאים בקרבת האוזן), מנח וסגר לא נכון של שיניים עלול לגרום גם לנזקים בלתי הפיכים לשיניים כמו למשל לשחיקתן המוגברת, ובעקבות כך לחוסר יכולת לתפקוד תקין בפעולת הלעיסה ובעקבות התקצרות השיניים גם לאיבוד גובה בפנים היוצר מראה מבוגר ולא אסתטי.

    מרווחים הקיימים בין שיניים גם אם אינם מהווים הפרעה אסתטית עלולים לאפשר דחיסת מזון וכליאתו בין השיניים וע"י כך יצירת או התגברות דלקת חניכיים ובעקבותיה נזקים בלתי הפיכים לחניכיים ולעצמות הלסתות.

    טכניקות ליישור שיניים מהיר

    עומדות לרשותנו היום מספר טכניקות ושיטות ליישור שיניים העושות שימוש בתכנון ממוחשב, בעזרת הדמיה ממוחשבת ניתן לחזות האם מעוניינים לסיים את הטיפול האורתודונטי במלואו או לעיתים רק לבצע טיפול חלקי להיטיב עם המצב ולאחריו טיפולים משלימים שיקומיים. כמובן שניתן לחשב בדיוק את משך הזמן שייקח להגיע לתוצאה הנצפית מול מסך המחשב.

    ישנם מקרים בהם מראש ברור כי יישור השיניים יהיה מלווה בטיפול נוסף למשל אם על השיניים ישנם כתמים בצבע חריג, צבע השיניים אינו מחמיא, והלבנה אינה מיטיבה בצורה משמעותית, שיניים קטנות במיוחד, או מרווחים גדולים, או אם השיניים שחוקות. בכל אחד ממקרים אלו ואחרים ניתן לבצע יישור שיניים מהיר ובעקבותיו לפתור את הבעיה הנוספת.

    ניתן להאריך שיניים שחוקות או קצרות בעזרת ציפויי חרסינה. סגירת מרווחים או הרחבת שיניים צרות ניתן לבצע בעזרת ציפוי חרסינה או חומרים מרוכבים לאחר שלב של יישור שיניים מהיר המביא לתוצאה חלקית (כמו למשל צמצום המרווחים או חלוקה סימטרית ושווה יותר של המרווחים).

    שינוי צבע השיניים לאחר יישור שיניים מהיר אפשרי בעזרת ציפויי חרסינה לשיניים כאשר לעיתים מטרת יישור השיניים הינה מניעת הכרח להסיר חומר שן רב בשיניים הנמצאות בתחילת הטיפול בעמדה חריגה מאד מחוץ לקשת השיניים.

    ניתן כמובן לבצע יישור שיניים מהיר לפני אירוע חשוב , גם אם מתחילים את היישור בסמוך לאירוע על מנת לשפר את החיוך טרום האירוע ולאחריו ניתן להמשיך בטיפול עד להבאת השיניים לעמדתן האידיאלית.

    יישור שיניים מהיר אינו יכול להיעשות בהפעלת כח רב מן הנדרש היות ותזוזה מהירה של השיניים עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לשיניים ע"י ספיגת שורשי השיניים או נזקים בלתי הפיכים לעצם הלסת ומסיבה זו חשובה מאד מקצועיות הרופא וסוגי המכשור בהם הוא משתמש להפעלת הכוחות על השיניים. תכנון נכון ומדויק של הטיפול ושילוב אמצעים מתחומי הטיפול השונים ברפואת השיניים יכול לקצר את משך הטיפול וליצור חיוך מחמיא, צחור ומצודד בעקבות יישור השיניים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם