מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    מה צריך לדעת לפני טיפול שתלים בשיניים?

    מה צריך לדעת לפני טיפול שתלים בשיניים?

    עולם רפואת השיניים עבר שינויים רבים בשנים האחרונות וטכנולוגיות רבות ומעניינות נכנסו לשימוש לשמחתם הרבה של לא מעט מטופלים אשר בעזרת הקדמה יכלו לפתור בעיה אסתטית או תפקודית קשה ממנה סבלו במשך זמן רב. כיום השתלות השיניים נותנות מענה למגוון רחב של בעיות ותסמינים ומתאימות כמעט לכל מצב של חוסר שיניים – מכל סיבה שהיא. שתלים לשיניים הם בעצם תחליף לשרש הלשן שאותו יש להתקין בתוך עצם הלסת על מנת שלא לסבול מחוסר תפקוד כתוצאה מהיעדרה של שן זו או אחרת. כיום נחשב הטיפול לפשוט ושגרתי ומתקיים על בסיס קבוע כמעט בכל מרפאת שיניים.

    עד לאחרונה השתל היה מטיטניום שהינו חומר אינרטי מצויין ולאחרונה חדרו לשוק גם שתלים מזירקוניה בעבר נחשב טיפול זה מורכב ויקר אך כיום עם ההתפתחות הרבה תחום רפואת שיניים אסתטית כולה – קל, נגיש וזמין הרבה יותר לעבור את הטיפול ולא לסבול מתופעות לוואי של  חוסר שיניים או של שאינן מתפקדות. להיפך כתרים על גבי השתלים נראים כלפי חוץ כמו שיניים טבעית לחלוטין ולמתבונן מן הצד אין שום דרך לדעת שאין מדובר בשיניו הטבעיות של המטופל.

    מה עוד כדאי לדעת על שתלים דנטליים?

    כאמור, מדובר בטכנולוגיה מצוינת הנותנת מענה לחוסר שיניים, מכל סיבה שהיא. כיום ישנם לא מעט גורמים לאיבוד שיניים, אך אין צורך להשלים עם הגזירה, שכן אפשר לעבור טיפול של השתלת שיניים ולהמשיך ליהנות מפה מלא בשיניים, מראה יפה ואסתטי ולא להתפשר על פחות מכך. להלן חלק מהתופעות כיום שבהן מתאים לשקול את האפשרות של שתלים:

    • עששת נרחבת המחייבת עקירת שיניים בעקבות תחזוקה לקויה ארוכת טווח של השיניים, צריכת מזונות או משקאות עתירי סוכר.
    • טיפולי שיניים שלא השיגו את מטרתם – כמו למשל טיפול שורש שכשל, עקירה של יותר משן אחת, שיניים סדוקות, שבירת שן המחייבת עקירתה.
    • מחלות קשות – מחלת חניכיים, או מחלות אחרות בעקבותיהן נוצר צורך בעקירות רבות של השיניים
    • שחיקה נרחבת של השיניים בגיל מבוגר

    פירוט החלקים בשתל לפה

    שתלים לשיניים משמשים כתחליף לשיניים קבועות או כבסיס לתמיכה ואחיזת תותבות מטופלים רבים מעידים שאין מבחינתם הבדל בין שתלים לשיניהם הטבעיות.  כבר פרק זמן קצר לאחר ההשתלה עצמה. חשוב מאד לקבל יותר מחוות דעת אחת אודות ביצוע טיפול של השתלות, לברר לעומק את הנושא של אחריות על השתלים ולשמוע כמה שיותר אודות יתרונות השתלים. כך יהיה קל יותר לקבל את ההחלטה הנכונה בנוגע לביצוע הטיפול ולצאת לדרך חדשה של מראה לא פחות ממצוין של הפה והשיניים.

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם