מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    מה זה למינייט? ציפויי חרסינה? ציפויי קומפוזיט?

    מה זה למינייט? ציפויי חרסינה? ציפויי קומפוזיט?

    למינייט

    ציפוי שיניים למינייט הינו שם כללי המתאר ציפוי ובתחום רפואת השיניים הכוונה במונח זה בד"כ הינה ציפויי חרסינה, שהינם הציפויים הנפוצים והעמידים. אם כי גם היקרים ביותר. מכיוון שמבוצעים במעבדה ע"י טכנאי השיניים ומצריכים פגישה ללקיחת מידות, התאמה ופגישה נוספת להדבקה ואיזון בפה. בשיטוט ברשת ניתן למצוא מספר שמות לציפויי חרסינה ואלו עשויים להיקרא חזיתיות חרסינה, פורצלן וניר, למינייט, עלי חרסינה המודבקים על השיניים ועוד שמות שונים כיד הדמיון. קבלת חיוך מושלם עם ציפוי חרסינה למינייט. שירות השיניים המתקדם מספק גימור במראה טבעי עמיד וחזק, כך שתוכלו ליהנות מהחיוך החדש והיפה שלכם במשך שנים רבות.

    ציפויי חרסינה

    ישנם ציפויי שיניים המיוצרים ע"י חברות שונות ומפורסמים כמותג. ביניהם ידועים לומינירס  (Lumineers) הוותיקים של חברת דנמט האמריקאית אשר פותחו לפני שנים רבות והתיימרו בתחילת הפרסום המסיבי ביותר בארצות הברית לאפשר הדבקת ציפויי חרסינה ללא השחזה. ללא הסרת חומר שן כלל טרום הדבקתם על השיניים ובשלב מתקדם יותר פרסמו  ללא פגיעה בשכבת הדנטין. בפועל, גם הלומינירס הצריכו הסרה של חומר שן מאזורים שונים מהשיניים ומכיוון שהסרת חומר השן היתה בעיקר לצרכי התאמת הסגר ללסת הנגדית התוצאה שהתקבלה במקרים רבים היתה שיניים עבות ומגושמות ולעיתים קרובות גם בצבע אטום וללא חיות. ציפויי הלומינירס נשלחים לבצוע בארצות הברית והתקשורת עם המעבדה היתה בעזרת תמונות ובעזרת דוא"ל. עם חדירתם לשוק של ציפויי חרסינה מחומרים כמו ליתיום דסיליקאט כדוגמת אי מקס ( e max) , איבדו הלומינירס את יתרונם היחסי (חוזק רב של החרסינה) ומסיבה זו כיום ציפויים מסוג לומינירס פחות פופולרים בארץ ובעולם.

    ציפויי קומפוזיט

    ציפויי שיניים נוספים הינם ציפויי קומפוזיט (ציפויי שיניים העשויים מחומרים מרוכבים) ואלו יכולים להיות ציפויי שיניים המיוצרים ע"י רופא השיניים בבניה ישירה על השיניים במרפאה או לחילופין ציפויי שיניים קומפוזיט המיוצרים במעבדה או באחת החברות הדנטליות המסחריות ואלו מודבקים לאחר מכן במרפאה על השיניים. על מנת להוזיל את מחיר הטיפול ולאפשר ציפויי שיניים לצורך שינוי צבע, סגירת מרווחים, הארכת השיניים או העלמת כתמים, פותחו ע"י החברות השונות "סטים" מוכנים מראש של ציפויי קומפוזיט (מאקריל או חומרים מרוכבים) ואלו ניתנים להדבקה מהירה במרפאה בטיפול מהיר ובמחיר זול. לעיתים ישנם "סטים" מוכנים של תבניות פלסטיק שקופות בתוכן שמים (בהתאם לגודל וצורת השן המבוקשת) חומר מרוכב שמצמידים אל השן על מנת לשנות צורה או צבע. יתרון ציפוי הקומפוזיט הינו במחיר הזול יחסית לציפויי חרסינה, אך לציפויי הקומפוזיט מספר חסרונות. החומרים המרוכבים מושפעים  יותר מחרסינה מחומרים שונים הנמצאים בחלל הפה כמו גם משחיקה, ציפויי החרסינה מהדור האחרון חזקים מאד ועמידים לכוחות לעיסה ולשחיקה, אך ציפויי הקומפוזיט עלולים לאבד עם הזמן את הברק והליטוש החיצוני. פני ציפויי הקומפוזיט יספחו העקבות כך חומרים ומשקעים שונים מחלל הפה והתוצאה עלולה להראות כשיניים בעלות מראה לא מחמיא. לאחר איבוד הליטוש החיצוני, מרקמם החיצוני של ציפויי הקומפוזיט עלול להפוך למחוספס ובעקבות כך לספוח עוד יותר צובענים  ומשקעים שונים וכך לעיתים לאחר פרק זמן לא רב יש צורך לחזור ולבצע את הטיפול מחדש. לעומת זאת ציפויי החרסינה הינם עמידים ביותר ואינם משנים את צבעם או מרקמם גם בחלוף השנים. שינויי צבע עלולים להתרחש רק אם השיניים עליהם מתקינים ציפויי חרסינה ישנו את צבעם כתוצאה מחדירת צובענים אל השיניים הנמצאות מתחת לציפויי החרסינה. ציפויי החרסינה מיוצרים מחומר חזק ועמידים הרבה יותר מציפויי הקומפוזיט. חוזקם גם בעובי דק מאד מאפשר שימוש בציפויי החרסינה לשימושים רבים ומגוונים ומאפשר טווח רחב יותר של שינויי צורה כמו הארכת או הרחבת השיניים ללא חשש משבר כפי שעלול לקרות בעת שימוש בחומרים המרוכבים. בעזרת ציפויי קומפוזיט קשה יותר למסך כתמי צבע או צבע כהה במיוחד של שנים מכיוון שהצבע הכהה משתקף דרך החומרים המרוכבים או לחילופין נדרש עובי רב מאד של חומר מרוכב על מנת לאטום ולמסך צבע כהה במיוחד. מלבד מחירם הזול של ציפויי הקומפוזיט יחסית לציפויי החרסינה, יש לציפויי הקומפוזיט יתרון בכך שניתן לתקן אותם במקרה שנוצר סדק, או לחילופין במקרים של  הינתקות חלק מהציפוי או של שבר בציפוי. ציפויי החרסינה אינם נשברים בקלות אך שבר מחייב החלפה של הציפוי ויצירת ציפוי חדש, לעומת זאת ניתן להצמיד קומפוזיט חדש אל הקומפוזיט הישן וע"י כך לתקן ציפוי שבור כמו גם ללטש את הציפויים וע"י כך להשיב חלק מהברק ומהצבע שהשתנה עם השנים.

    לתיאום פגישה, מלאו פרטים ונשוב בהקדם

     

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם