מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    מורסה בשן – גורמים ודרכי טיפול

    מורסה בשן – גורמים ודרכי טיפול

    אפשר למנות את כל הגורמים להיווצרות מורסה (אבצס) בשן, אבל החשוב מכולם תלוי בעיקר בכם – חושדים שמתפתחת לכם מורסה בפה?

    אל תזניחו – רוצו לרופא!

    מורסה בשן היא הצטברות של שרידי חיידקים ותאים דלקתיים מתים כתוצאה מזיהום חיידקי והיווצרות דלקת לאחר איבוד חיות השן.

    המורסה(אבצס) גורמת לכאבים עזים, ריח רע וטעם מר בפה, רגישות לחום מלווים בנפיחות ואודם בחניכיים. במידה והמורסה אינה מטופלת בזמן, הנפיחות עלולה להתגבר ולגרום לחום גבוה, והחיידקים שגרמו למורסה עלולים להתפשט לאורך שורש השן, לחדור אל רקמת העצם ולגרום לנפיחות בפנים ובבלוטות הצוואר.

    מהם הגורמים להתפתחות מורסה (אבצס)?

    ברוב המקרים אבצס בשן נגרם כתוצאה מהזנחה – צחצוח שיניים לא נכון, הצטברות של שאריות מזון, חוסר מודעות, ויתור על הגעה קבועה לשיננית וחוסר שימוש במי פה ובחוט דנטלי, עד להיווצרות עששת כואבת שאינה מטופלת כראוי ומתפשטת בשן יד לאבוד חיות השן.

    חיכוך ותזוזה של עצמים או של השיניים עצמן בחלל הפה, כדוגמת חבלה, תזוזת שיניים, סדק או שבר, בקיעת שן בינה, ברזלים וכתרים שלא הונחו כראוי – יכולים גם הם לגרום לאבוד חיות ובעקבותיה למורסה. אך חשוב מכל הוא הטיפול המהיר והנכון!

    כיצד מאבחנים מורסה בשן?

    את הימצאותה של מורסה בשן ניתן לאבחן באמצעות זיהוי הסימנים הקליניים ובדיקת גירוי של עצב השן באמצעות חום וקור, או אבחון על ידי צילום המאפשר מבט מעמיק על שורש השן ואיבוד העצם סביב קצה השורש, דבר המצביע לרוב על אבצס.

    דרכי הטיפול במורסה בשן

    חשד למורסה מחייב אבחון וטיפול מיידי של רופא שיניים שמטרתו לנקות את הזיהום על ידי טיפול שורש או עקירה כירורגית של השן הנגועה.

    כיצד ניתן למנוע אבצס בשן?

    שמירה על היגיינת הפה באמצעות צחצוח נכון שימוש בחוט דנטלי וביקור קבוע אצל רופא השיניים והשיננית, יכולים לסייע בדרך הטובה ביותר במניעת היווצרות אבצס.

    לקביעת תור קרוב למעקב מונע במרפאת ד"ר רוני אמיד

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם