מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    מידע מקצועי על השתלת שיניים ביום אחד

    מידע מקצועי על השתלת שיניים ביום אחד

    משנות השמונים למאה הקודמת חלה מהפכה ברפואת השיניים, מהפכת השתלים הנחשבת ל"המצאת המאה" ברפואת השיניים החלה עם המצאת השתלים הגליליים ( צילינדרים) המוחדרים  לאחר קידוח מדויק אל תוך עצמות הלסת בשונה משתלים בצורת סכין  שהיו היחידים בהם נעשה שימוש עד אותה עת  באזורים מחוסרי שיניים ובמקרים רבים גרמו  שתלים הסכינים לאחר מספר שנים לספיגה מאסיבית של עצמות הלסתות באזורי הלסתות  בהם תפקדו שתלים אלו.

    התפתחות תהליך השתלת שיניים עד להשתלת שיניים ביום אחד

    בדורות הראשונים של השתלים הצילינדרים בעידן החדש, על מנת להבטיח קליטתם הראשונית הוודאית של השתלים נהגו לאחר החדרת השתלים אל עצמות הלסתות לקבור את השתלים בלסתות על ידי כיסוי השתלים ברקמת החניכיים ולהמתין בכל מקרה לפני שיקום כלשהו על גבי השתלים לפחות שישה עד תשעה חודשים.

    התהליך הטיפולי היה ארוך ומסורבל, ראשית בוצעו עקירות השיניים, לאחר המתנה של כחודשיים שלושה אם תנאי העצם התאימו להחדרת שתלים בוצעה ההשתלה או לחילופין בוצעה השתלת עצם לצורך שיפור כמות ואיכות אתרי ההשתלה העתידיים, רק לאחר מספר חודשים נוספים בוצעו השתלים הדנטליים.

    ליצירת קשר בנושא השתלת שיניים ביום אחד

    אחוזי הצלחה לשתלים דנטליים בעקבות מחקרים ומעקב לאורך השנים

    במרוצת השנים, נאספו יותר ויותר נתונים מחקריים בחברות ייצור השתלים על תכונות השתלים האידיאליים, החל מהצורה המתאימה ביותר לעמידה בכוחות הלעיסה, צורת הסלילים ההיקפיים המקיפים את גוף השתל לאחיזה טובה יותר בעצמות הלסת, מרווחים בין סלילי השתל, ציפוי גוף השתל בחומרים שונים, חספוס מכני או צריבה עם חומצות על מנת להגביר את אחיזת השתלים בעצם הלסת ועוד מחקרים שונים אשר עזרו לביטחון בטיפול בשתלים וקיצור זמני ההמתנה בין השלבים השונים, אלו יחד עם אחוזי הקליטה הגבוהים (למעלה מ-95 אחוזי קליטה) הם ההוכחה הטובה ביותר לתחושת הביטחון בתוצאות ההשתלות.

    הדור המתקדם של השתלים הדנטליים, בין השאר, המשמשים לצורך השתלת שיניים ביום אחד במרפאה, יחד עם זאת מאפשר במקרים רבים עיגון ראשוני של השתל אל עצם הלסת וכך ניתן לעיתים לבצע את השתלים ואם תנאי העצם הראשוניים מתאימים יחד עם אחיזתם הראשונית בעצם ניתן לבנות על השתל מידית בזמן ההשתלה גם שיקום זמני מידי על ידי כתר או גשר.

    השתלת שיניים לאחר תכנון ממוחשב

    ברפואת השיניים המתקדמת מבוצעים השתלים במקרים רבים ביום אחד, לאחר תכנון ממוחשב מדויק של מיקומם, בעת תכנון ההשתלה נלקחות מידות הלסתות וכמו כן מבוצע צילום סי-טי של הלסת המיועדת להשתלה,

    בעזרת תכנת מחשב מיוחדת ניתן לתכנן את המיקום המדויק הרצוי של השתלים בהתאם לתנאי הפה, החל מתנאי העצם באתרים המיועדים להשתלה, מרחק רצוי בין השתלים, מיקום השתל כך שהשיקום המתבצע לאחר ההשתלה יהיה הטוב ביותר גם מהבחינה התפקודית וגם מהבחינה האסתטית, תנאים אידיאלים מבחינת ניקוי ותחזוקה ועוד.

    לאחר שנקבע מיקומם הרצוי המדויק של השתלים מבוצעת תבנית מדויקת בהתאם לצורת הלסת והשיניים הנותרות ותבנית זו מנחה את המנתח היכן למקם את השתלים בצורה מדויקת במקום שתוכנן מראש.

    עוד בשלב התכנון מתוכנן ומבוצע מבעוד מועד במקביל גם גשר מעבר כך שבזמן הטיפול ניתן לבצע במקרים רבים טיפול משולב הכולל עקירת שיניים אותן לא ניתן לשמר, השתלת השתלים תוך שעות בודדות, בהתאם לתבנית המדויקת שתוכננה מראש ומיד באותו המועד גם התקנת כתר או גשר מעבר בהתאם למקרה. כך ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד והמתרפא יוצא מהטיפול עם שיניים בפיו.

    צפו כעת בהשתלה מונחית על ידי מחשב:

    יתרונות השתלת שיניים ביום אחד

    היתרונות הינם רבים, אין צורך בתקופת המתנה ארוכה בין השלבים השונים של הטיפול והזמן הכולל של הטיפול מתקצר בצורה מאד משמעותית, המטופל יכול לקבל מידית גשר מעבר מקובע אל השתלים, לאפשר לו תפקוד מלא עם הפה כבר ביום ביצוע ההשתלות.

    המטופל אינו נזקק להתהלך תקופה ארוכה עם שיקום זמני נשלף בפיו (על חסרונותיו הרבים) אלא מקבל מיד שיניים עמן יכול לתפקד בביטחון מבלי לחשוש שהתותבת תזוז או תפלט מפיו, שיקום המעבר יכול לתרום בעיצוב צורת השיניים הקבועות העתידיות, בנית מרווחים מתאימים לתחזוקה כמו גם לעזור בעיצוב והבשלת החניכיים, במקרים בהם המטופל חרד או מוגבל ואינו מסוגל לבצע טיפול אלא בהרדמה מלאה – עצם ביצוע התהליך ביום אחד מאפשר לבצע את הטיפול תחת הרדמה או טשטוש.

    חשוב לזכור כי לא בכל מקרה ניתן לבצע עקירות, השתלות ושיקום באותו מועד תוך מספר שעות בודדות, ההחלטה על שלבי הטיפול תלויה במספר גורמים בהם יש להתחשב, כדוגמא התנאים הדלקתיים באתרי ההשתלות – האם קיימת דלקת חניכיים, דלקת סביב השיניים הנעקרות או דלקת באזור שיניים אחרות הסמוכות לאתרי ההשתלה, האם תנאי העצם באתרי ההשתלה מאפשרים השתלה מידית או שיש לבצע שיפור של רכס העצם בטכניקות שונות להעלאת כמות ואיכות העצם.

    לעיתים ניתן להוסיף עצם או תחליפי עצם במהלך ההשתלה אך במקרים אחרים נדרש טיפול מקדים של השתלת עצם עוד לפני ביצוע השתלים. לא בכל מקרה אחיזתם הראשונית של השתלים בעצם מאפשרת העמסתם מידית בעזרת שיקום מעבר ולעיתים נדרשת תקופת קליטה ראשונית של השתלים ורק לאחריה מבוצע שיקום המעבר.

    לסיכום, התפתחות מדעית, מכשור ממוחשב מתקדם כמו גם מעקב ולמידה לאורך שנים, מאפשרים במקרים רבים להציע טיפול בו בעזרת תכנון נכון ובצוע מוקפד ניתן לבצע השתלת שיניים מדוייקת ומוקפדת במספר שלבים או השתלת שיניים ביום אחד.

    את השתלת השיניים ניתן לבצע בשיטות שונות ולאו דווקא ביום אחד.

    ראו גם: כל השיטות להשתלת שיניים

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם