מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    ציפויי חרסינה ללא השחזת שיניים

    ציפויי חרסינה ללא השחזת שיניים

    רבים נרתעים מביצוע טיפול אסתטי בשיניים למרות שלעיתים הצורך הינו מתבקש. לעיתים נראים באמצעי המדיה השונים אנשים מטופחים ושמורים, מובילי דעה, פוליטיקאים או אנשי מדיה, אך כשאלו מחייכים ניתן להבחין בשיניים לא מטופלות, שבורות, כהות עם מרווחים גדולים, חוסר סימטריה, שחיקה ועוד. חיוך צחור מפגין טיפוח ומודעות עצמית, מקנה בטחון עצמי וחיוניות, מצעיר שנים והמראה המתקבל הינו בריא ואסתטי.

    במקרים רבים כששואלים אנשים אלו מדוע אינם משפרים את מראה החיוך, התגובות המתקבלות הן החל מפחד מטיפולי שיניים, פחד ממזרקים " אני לא מטפל עד שלא כואב", "אין לי זמן להשקיע בעצמי" וכדומה. אך אנו נתקלים גם בתשובות הקשורות לחוסר הבנה וחוסר ידע מספק בהליך הטיפולי הנדרש לצורך שיפור החיוך.

    רבים סבורים כי לצורך הדבקת ציפויי חרסינה יש צורך בהשחזה מאסיבית של השיניים משום שזו התשובה שקיבלו בעבר (ועד היום) כשהוצע להם לבצע כתרים על השיניים, לצורך כתר חרסינה יש צורך בהקטנת השן בכל ממדיה ב 1.5 מ"מ מכיוון שזהו עוביו של הכתר, אך ההשחזה הנדרשת לצורך ציפויי חרסינה הינה מינימליסטית ברוב המקרים.

    למידע מלא בנושא ציפויי שיניים

    יש המבצעים גם היום ציפוי שיניים ללא השחזה לחרסינה ויש מצד שני אלו הסבורים שיש צורך בהשחזת השיניים בצורה מאסיבית בדומה לכתרים. האמת הינה באמצע, ברוב המקרים ללא השחזת השיניים כלל ואם השיניים אינן קטנות במיוחד ועם מרווחים גדולים ביניהם, או אם מדובר במקרה בקשת שיניים צרה במיוחד שמעוניינים להרחיב, נקבל שיניים מגושמות וגדולות שאינן תואמות לחיוך טבעי ואסתטי.

    אם הכוונה הינה הדבקת ציפויי חרסינה על חלקן הקדמי של השיניים התחתונות ללא הורדת חומר שן מהשן ופינוי מרווח מתאים בין הלסתות לא ניתן יהיה לסגור את השיניים לאחר הדבקת ציפויים או לחילופין הציפויים ישברו מכיוון שגם ציפוי בעובי מינימלי מצריך מרווח בין הלסתות כך שאו שהציפוי שניצור יהיה דק מדי וישבר או שיבנה מראש בעובי שאינו מאפשר לסגור את הפה. בטכניקה הנכונה מורידים מהשיניים אך ההשחזה הינה סלקטיבית ביותר. ראשית נלקחות מידות של הפה, הטכנאי יוצק גבס ובונה על גבי השיניים על הגבס ציפויי דמה משעווה לצורך הדמיית שיפור החיוך. ציפויים אלו נבחנים בפה ואם המתרפא שבע רצון מהתוצאה המתקבלת בפיו עם ציפויי הדמה, מורידים שכבה של כ 0.5 מ"מ מציפויי הדמה, זאת מכיוון שעובי הציפוי הינו עד 0.5 מ"מ.

    כך שאם חלק מהשן בולט – ירד מהשן 0.5 מ"מ מחלק זה, אך אם ישנו איזור שקוע או חסר – לא ניגע כלל בשן, בדרך זו ההשחזה הינה מינימליסטית בדיוק לעובי הנדרש, כל השחזת השן הנדרשת הינה בשכבת האמאייל שהינה שכבת ההגנה של השן, הפגיעה בשן הינה מזערית והינה מושלמת לאחר הדבקת ציפויי החרסינה. הציפויים נדבקים בצורה טובה יותר על האמאייל מאשר אל שכבת הדנטין שמתחתיה. מכיוון שלא פגענו בשכבת הדנטין אין גם חשש לרגישות בשיניים לאחר הטיפול.

    במקרים רבים בהם נעזרנו בעבר בכתרים, אנו משקמים היום בטיפול שמרני גם בעזרת ציפויי חרסינה חזיתיים או במקום להשתמש בכתרים גם בשיניים קדמיות שעברו טיפול שורש אנו מבצעים ציפויי חרסינה היקפיים המקיפים את השן אך מצריכים הסרת שכבה מינימליסטית בלבד בניגוד להסרת חומר השן הנדרשת לצורך כתר.

    לבירור מחירים, תיאום פגישת ייעוץ ו/או כל נושא אחר צרו קשר כעת ותוכלו ליהנות מהשיטות המתקדמות ביותר, התאמה וביצוע אמנותיים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם