מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    שיניים תותבות מול השתלות שיניים

    שיניים תותבות מול השתלות שיניים

    בעשורים האחרונים עולה תוחלת החיים של אוכלוסיית המבוגרים  וההערכה היא שמגמה זו תמשך עם השנים. אחת התחלואות של גיל הזהב היא מצב השיניים הרעוע, שיניים הרוסות כתוצאה משחיקה או עששת או שיניים שאבדו לחלוטין אחיזתן בעצמות הלסתות  בעקבות מחלות חניכיים. הפתרון הנפוץ בעבר עבור אוכלוסייה זו היו השיניים התותבות, כלומר מערכת של שיניים נשלפות, המונחות על רכס העצם והחניכיים.

    במשך שנים רבות, פתרון  של שיניים תותבות היה המענה היחידי לכל מחוסרי השיניים. כיום ישנו פתרון יציב, תפקודי, עמיד, ונוח לתחזוקה בעזרת שתלים דנטליים.

    במאמר להלן נערוך השוואה בין תותבות נשלפות לבין שיקום בעזרת שתלים דנטליים ונחדד את הדגשים לגבי הפתרון המועדף היכול להעניק איכות חיים לאוכלוסייה המבוגרת או לכל מי שמוצא את עצמו  לאורך שנות חייו ללא שיניים.

    מהם שיניים תותבות?

    עד לפני שנים לא רבות הפתרון המקובל במצב של אובדן שיניים כולל או אבדן מספר ניכר של שיניים היה החלפת כל מערכת השיניים ב"סט" של שיניים תותבות. בשפה המקצועית נקרא פתרון זה תותבת שלמה נשלפת, שיניים תותבות הנן למעשה מערכת של שיניים מלאכותיות  בדרך כלל עשויות מאקריל המחוברות יחד, ונשענות על עצמות הלסת והחניכיים.  בעזרת שיניים תותבות ניתן להגיע תוצאה קוסמטית ואסתטית טובה נוחה יחסית, אך יש להן גם חסרונות רבים.

    הן לא קבועות

    שיניים תותבות אם אין הן נשענות על גבי שתלים אינן מקובעות בפה ולכן הן עלולות להחליק ולנשור במצבים שונים לעיתים מביכים.

    לעיתים כואב

    שיניים תותבות יכולות להיות גם לא נוחות, בגלל מיקומן על הרקמה הרכה (רקמת החניכיים.)בחלוף השנים ככל שמתגברת ספיגת עצמות הלסתות התותבת אינה יושבת בצורה יציבה והתנועתיות עלולה לגרום לפצעים וכיבים כואבים

    תפקוד

    הלעיסה בעזרת שיניים תותבות אינה דומה ללעיסה בעזרת שיניים, ישנן מזונות קשים שלא ניתן ללעוס בעזרת תותבות, ישנו חשש לשבירת התותבת, מזונות דביקים עלולים להדבק אל התותבת ועוד.

    פגיעה באיכות החיים

    עלולה להיגרם משילוב של גורמים, חוסר היכולת לתפקד בצורה מושלמת עם התותבת, לעיתים ישנו  חשש  מדיבור או מחיוך העשוי לעודד את השיניים לצאת לפתע, כל אלו עלולים  לגרום לחוסר ביטחון בקרב המשתמשים, נטייה לחייך פחות, הימנעות מאכילת לאכול מאכלים מסוימים  מחשש שהתותבות ישלפו מהפה  בחברת  אנשים ועוד.

    תחזוקה

    שיניים תותבות דורשות תחזוקה, בדרך כלל לאחר כל ארוחה יש לשלוף את התותבות ולנקות אותן, נדרשת השרית התותבת בתמיסות חיטוי שונות, לעיתים קרובות נדרשים אמצעי הדבקה לעזרה באחיזת התותבות בפה.

    מראה מבוגר

    עצמות הלסתות שומרות לנו על גובה הפנים ועל מראה צעיר, שיניים תותבות  ללא תמיכת שתלים אינן  עוצרות את אובדן העצם, כך שעם הזמן בעקבות ספיגת העצמות עלול להתקבל מראה מבוגר וזנוח לפנים.

    שתלים דנטליים

    בשל כל כך הרבה חסרונות שיש בשיניים תותבות, הפתרון של  שיקום על גבי שתלים דנטליים, נותן מענה מושלם להרבה מהחסרונות הללו, להלן יתרונות שיקום על גבי שתלים על פני תותבות ללא שימוש בשתלים.

    • שתלים דנטליים מאפשרים ביצוע כתרים במקומות מחוסרי שיניים , אם לכתר בודד על גבי שתל, גשר המורכב ממספר יחידות של כתרים על גבי שני שתלים או יותר עד לשיקום לסת שלמה על גבי 8-10 שתלים. ניתן גם לבצע תותבת שלמה אך ליצור אחיזה יציבה וקיבוע של התותבת בעזרת 2-4 שתלים , או על ידי חיבור מדויק בראש כל אחד מהשתלים המתחבר לחלק נגדי בתוך התותבת  או בעזרת פס מתכת (בר) המחבר בין כל השתלים ואליו נצמדת התותבת.
    • בעזרת כתרים על גבי שתלים ניתן לשוב אל מראה השיניים הנראה טבעי לחלוטין , טכנאי מוכשר ואיכותי יכול לדמות כתר חרסינה לשן טבעית כך שלא ניתן יהיה להבדיל בין הכתרים לשיניים הטבעיות.
    • השתלים דנטליים  דורשים תחזוקה קפדנית שוטפת ויום יומית אך מלבד העלאת תכיפות ביקורי התחזוקה אצל שיננית ,תחזוקת כתרים על גבי שתלים או תותבות קבועות על גבי שתלים אינה שונה מהותית מתחזוקה קפדנית של כתרים על גבי שיניים או של שיניים טבעיות, כלומר צחצוח ושימוש בחוט דנטלי וביקור אצל הרופא מדי חצי שנה.
    • עם כתרים על גבי שתלים ניתן לאכול כל דבר, ואין צורך להימנע מאכילת מאכלים מהם נמנעים עם שיניים תותבות ל, השתלים מקובעים לעצמות הלסתות ומאפשרים הפעלת כח תקין  ונורמלי ללעיסה בדומה לשיניים הטבעיות .
    • לאחר שיקום על גבי  שתלים דנטליים אפשר ליהנות מאורח חיים רגיל, לצחוק, לשיר ולדבר , ללא חשש שהשיניים ינשרו לפתע מהפה .
    • השתלים המתפקדים מאפשרים התחדשות ויצירה של עצם השומרת על כמות ואיכות עצמות הלסתות ובעזרת השתלים נמנעת ספיגת העצמות.
    • כתרים, גשרים  או תותבות על גבי שתלים מעניקים לאדם ביטחון בכך שהשיניים מקובעות ונראות  כשיניים טבעיות ומחמיאות , ובכך  מעלים בטחון  עצמי, חיוניות ומתאפשרת תרומה משמעותית  לאיכות חיים טובה.
    • השתלת שיניים בעזרת תכנון נכון יכולה להיות טיפול לא מסובך , במקרים מסוימים ניתן לבצעו תחת טשטוש או כמובן בהרדמה מקומית  בזמן ההשתלה , כך שבכל מקרה המטופל אינו  חש מאומה בתהליך עצמו .
    • במקרים מסוימים טיפול של השתלות שיניים ניתן לאחר תכנון מדויק מממוחשב לבצע את כל השתלים  ביום אחד ולצאת  כבר ביום ההשתלה עם שיקום מעבר שהינו מערכת חדשה של שיניים.

    לתיאום פגישת ייעוץ, אנא מלאו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם