מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    שתל קרמי לבן (שתל זרקוניה)

    שתל קרמי לבן (שתל זרקוניה)

    שתל לבן אסתטי במקום שתל טיטניום מתכתי

    לראשונה בארץ במרפאת ד"ר רוני אמיד

    בניגוד לשתלים הנפוצים ממתכת וטיטניום, מרפאתנו הינה הראשונה בארץ העושה שימוש בשתלים קרמיים בצבע לבן, לשתלים אלו אשר בהם נעשה שימוש גם במדינות המתקדמות באירופה (שוויץ, גרמניה, צרפת) יתרונות רבים גם בפן הרפואי וגם בפן האסתטי)

    כבר משנות ה80 למאה הקודמת משמשים שתלים דנטליים בהצלחה כפתרון לחוסר שיניים, החל מפתרון לחוסר שן בודדת ועד למצב של שיקום מחדש של פה מלא מחוסר שיניים.

    השתלים הנפוצים ביותר בכל העולם עשויים מחומר מתכתי – טיטניום והם אמינים ונקלטים בעצמות הלסתות בשיעור גבוה מאד של הצלחה.

    תפקיד השתל הינו תחליף לשורש השן ולאחר שנקלטו בעצמות הלסת ניתן לחבר אל השתל או השתלים כתר או מספר כתרים, בהתאם לחוסר השיניים בפה.

    בשנים האחרונות כחלק ממגמה עולמית לשימוש בחומרים טבעיים ובעלי תאימות ביולוגית לגוף, ישנה ירידה והימנעות ככל הניתן משימוש במתכות המוחדרות לגוף.

    ברפואת השיניים מזה שנים רבות, קיימת מגמה להימנעות משימוש במתכות ובמקביל חלה עליה ניכרת בשימוש בחומרים בעלי תאימות ביולוגית לגוף, חומרים אלו בצבע השן או בצבע לבן.

    כך מתבצעת החלפת סתימות אמלגם כסופות (חומר המכיל בתוכו כספית הידועה כרעילה לגוף) בסתימות מחומרים מרוכבים ללא מתכת, כתרים עם שלד מתכתי מוחלפים בכתרים מחרסינה מלאה ללא מתכת, שחזורים נרחבים מבוצעים מחרסינה וכדומה.

    השאירו פרטים ונשמח לעמוד לשירותכם בהקדם!

      בהמשך למגמת ההימנעות משימוש במתכות  גם ולאחר שימוש הולך וגובר בכתרים אסתטיים על בסיס החומר הלבן זירקוניום אוקסיד, החלו גם לפתח וליצור שתלים דנטליים מזירקוניום אוקסיד (zirconium oxide) חומר קראמי  שאינו חומר מתכתי.

      מזה שנים נעשה שימוש מוצלח בחומר הקרמי זירקוניום אוקסיד לייצור כתרים, החומר יכול לשמש או כשלד לכתר בצבע לבן וככזה מטשטש צבע כהה הנמצא בשכבות השן שמתחתיו והכתר הנבנה על השלד הקראמי יכול להראות כשן טבעית, או לחילופין בשנים האחרונות משמש החומר גם לבנית כתרים שלמים חזקים מאד הבנוים משכבה אחת ככתר שכולו עשוי מזירקוניה מונוליטית לבנה  הנצבע בצבע תואם לשיניים הסמוכות .

      כחלק ממהפכת ההימנעות המוחלטת משימוש במתכות בפה נכנס יותר ויותר לשוק הדנטלי שתל קרמי לבן המיוצר בעצמו מזירקוניה ומשלים שיקום שן מלא של שתל  ועליו מבנה וכתר ללא מתכת כלל.

      התופעה של המנעות ממתכות והפיכת רפואת השיניים ל"רפואת שיניים לבנה"  נפוצה מאד במדינות אירופה המתקדמות (דוגמת צרפת, גרמניה ושוויץ) ובהדרגה חודרת למדינות נוספות בעולם וכמותן  גם לישראל.

      לשתל הקרמי הלבן יתרונות רבים בריאותיים ואסתטיים :

      בניגוד לשתל הטיטניום המתכתי, השתל הקראמי הוא בצבע לבן (דומה לצבע שורש השן אותו בא השתל להחליף) כך במקרים של עצם דקה או חניכיים דקות לא ישתקף צבע אפרפר מתכתי הנראה כאזור כהה דרך החניכיים אלא הצבע הלבן יבלע בין שאר שורשי השיניים יחד עם צבע שורשי השיניים הטבעיות.

      במקרה שיחשף עם הזמן צוואר השתל כתוצאה מנסיגת חניכיים עתידית לא יבצבץ צבע מתכתי נוצץ ומנצנץ אלא יחשף צבעו הלבן והבלתי מורגש של השתל הקראמי ולא תיווצר גם במקרה זה הפרעה אסתטית.

      אל השתל הקראמי מתחברים תאי עצם בצורה מוצלחת מאד בתהליך בניית העצם וכך משתלב השתל בצורה טובה מאד אל עצם הלסת .

      ישנה פחות הצטברות רובד חיידקים סביב השתל הקראמי הלבן לעומת השתל המתכתי וכך מופחתת דלקת חניכיים העלולה לסכן את שרידות השתל.

       

      אין אלרגיות לחומר הקראמי ממנו מורכב השתל, החומר הוא חומר אינרטי שכשלעצמו אינו מפתח תגובה דלקתית או תגובה חיסונית, והינו חומר ביו-קומפטבילי כלומר בעל תאימות ביולוגית טובה מאד לגוף.

      זהו חומר חזק ועמיד ובעל תכונות מכניות מעולות וכך יכול לשמש כחומר אידיאלי גם במובן התפקודי וכמובן במובן האסתטי.

      במיוחד באזור החיוך ישנה חשיבות רבה לחומרים הטובים ביותר מהבחינה הרפואית, האסתטית והתפקודית והשתל הלבן יכול להראות לנו את הדרך אל החיוך המושלם.

       

      כל הזכויות שמורות למרפאת דר רוני אמיד אין להעתיק או לעשות שימוש בחומר כולו או חלקו ללא הסכמת הבעלים