מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    הלבנת שיניים ביתית

    הלבנת שיניים ביתית

    שיניים סופחות לתוכן חומרי צבע מחומרים הנמצאים בחלל הפה, מזון ושתיה המכילים צובענים ישפיעו לאורך זמן על צבע השיניים.

    על גבי השיניים ישנה ספיחה חיצונית של רובד חיידקים ושיירי מזון ואלו יכולים להיות מוסרים בקלות ע"י שיננית. אך ישנה גם חדירה פנימית של חומרי צבע לתוך השיניים. שיניים עלולות לשנות את צבען כתוצאה מהתבגרותן כמו גם מסיבות גנטיות שונות או מחומרים אנטיביוטיים  שונים החודרים אל תוך השיניים או מכמות רבה מדי של פלואוריד החודרת לתוכן.

    שנים רבות ידוע כי נגזרות שונות של חומרים מחמצנים מסוגלות להבהיר את השיניים ולהחזירן לצבען המקורי, כאשר תהליך זה מבוצע בצורה מבוקרת ובהשגחת רופא השיניים בעזרת חומרים בריכוז גבוה וידוע גם כי אין כל סכנה לשיניים כתוצאה מהלבנת השיניים.

    נמאס לכם מהכתמים על גבי השיניים?

    מלאו פרטים ונחזור אליכם לקביעת פגישת ייעוץ במרפאה

    שיטות ביתיות להלבנת שיניים

    לעומת זאת נפוצים מיתוסים שונים לגבי חומרים שונים המסוגלים להלבין את השיניים בבית כביכול באמצעים פשוטים וזולים הנמצאים בכל בית. אחד האמצעים הנפוצים הינו סודה לשתייה, אין כל הוכחה מדעית כי הסודה לשתייה אכן מלבין את השיניים, לעומת זאת, לחומר ישנו אפקט של שחיקה ובעזרת שחיקת האמאייל מוסרים חומרים שונים אשר הצטברו על שכבת האמאייל החיצונית של השיניים, כתוצאה מכך השיניים נראות יותר נקיות ויותר בהירות, בשימוש בסודה לשתייה נגרמת שחיקה מאסיבית של האמאייל והנזק המצטבר הינו בלתי הפיך. מעטה ההגנה של השיניים ניזוק לאורך זמן עלולה להיחשף שכבת הדנטין הרכה יותר ועלולה להתפתח רגישות בשיניים, עם סכנה לעששת רבה יותר ככל שנחשפת שכבת הדנטין.

    הדמיה של גשר שקוף לשיניים

    חומר נוסף בו נהוג להשתמש לצורך הלבנת שיניים הינו שטיפות הפה בעזרת מי חמצן, אמנם חומרי ההלבנה בשימוש המסחרי הינם נגזרות של מי חמצן אך שטיפה עם מי חמצן בריכוז נמוך אינה מאפשרת הימצאות של החומר לפרק זמן מספיק לצורך אפקט הבהרה, שטיפה בריכוז גבוה עלולה לגרום לצריבה ולנזק לחניכיים ואילו הריכוז הנמוך אינו מספיק לצורך הלבנת שיניים.

    שימוש בחומץ תפוחים נפוץ מזה שנים רבות, כחומר ניקוי וחיטוי החומץ אכן יכול ליצור אפקט מסויים של הבהרה אך מכיוון שהינו מכיל חומצה אצטית  יכולה חומצה זו לעכל את אמאייל השיניים בדיוק כמו שנוצרת עששת בעזרת חומצה המופרשת מתוצרי החיידקים בפה. גם לעיסת לימון או צחצוח שיניים במיץ לימון גורמת לנזק בלתי הפיך לשיניים. הלימון מכיל גם הוא חומצה וזו אכן יכולה ליצור אפקט ראשוני של שיניים בהירות יותר אך מאידך הנזק הנגרם לאמאייל מחומצת הלימון הינו ניכר ובלתי הפיך.

    הדרך היחידה בה ניתן לעזור לצביעת השיניים בבית היא בעזרת מניעת הצביעה. הימנעות מסויימת מצריכת קפה, יין אדום, ומשקאות מוגזים יכולה להקטין את קצב צביעת השיניים. ניתן לשתות לפחות חלק מהמשקאות הידועים כצובעי שיניים בעזרת קש וע"י כך לצמצם את המגע עם השיניים. צחצוח תכוף לאחר צריכת 'חומרי צביעה' יקטין אף הוא את אפקט הצביעה. הימנעות מעישון תקטין אף היא את צביעת השיניים.

    נמאס לכם מהכתמים על גבי השיניים?

    מלאו פרטים ונחזור אליכם לקביעת פגישת ייעוץ במרפאה

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם