מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    הפרעות במערכת הלעיסה

    הפרעות במערכת הלעיסה

    מאמר זה הינו מורה נבוכים להבהרת מושגים כגון חריקת שיניים, הידוק שיניים, כאבים בשרירי לעיסה, כאבים במפרק.

    הפרעות במערכת הלעיסה יכולות לבוא לידי ביטוי במספר צורות אופייניות:

    כאבים בפתיחת הפה

    הכוונה לכאבים בשרירי הלעיסה היכולים להתבטא גם בכאבי ראש מכיוון ששרירי הלעיסה מחוברים לאזור הרקות.

    כאבי אזנים

    זאת מכיוון שאזור מפרקי הלסתות נמצא בקרבת האזנים.

    פתיחת לסתות לא בצורה חלקה

    לעיתים ע"י "קליקים" בפתיחה ובסגירת הלסת. ההפרעות במערכת הלעיסה יכולות לנבוע ממקור של מפרקי הלסת או משרירי הלעיסה ועלולות להיווצר כתוצאה מחבלה במערכת הלעיסה (כמו למשל בעקבות תאונה או מכה באזור הפנים). הפרעה במערכת הלעיסה יכולה להיות תוצאת הרגלים מזיקים כמו למשל לעיסת גומי לעיסה בכמות ובתכיפות רבה מאד הגורמת לעומס יתר על מערכת הלעיסה, המתבטאת בעומס על השרירים והמפרקים.

    סגירה לא נכונה

    סגירה לא נכונה של שיניים עליונות מול תחתונות, אם כתוצאה ממיקום לא תואם של הלסתות, חוסר שיניים או סגירה לא תקינה של השיניים.

    מתח נפשי

    מתח נפשי הינו אחד הגורמים להפרעות תפקוד במערכת הלעיסה.

    מחלות

    מחלות שונות וגידולים יכולים אף הם להשפיע על מערכת הלעיסה.

    כיצד מטפלים?

    ראשית יש להביא למודעות שקיימת בעיה תפקודית בשרירי הלסת או במפרקי הלסת. יש צורך לבחון האם קיימים הרגלים מזיקים כגון חריקת שיניים במצבי לחץ במשך היום או לעיסת גומי לעיסה בכמות חריגה ויש כמובן לצמצם או להימנע מהרגלים אלו. עיסויים והרפיה לשרירים הכואבים, קומפרסים חמים והימנעות מפתיחה מוגברת של הלסתות. הקטנת מקורות ה "סטרס" ובמיוחד במקרים בהם הלחץ הינו לחץ קבוע כתוצאה מעבודה או שגרת חיים אינטנסיבית במיוחד. טיפול תרופתי בעזרת כדורים לשיכוך כאבים לאחר התאמת הכדורים המתאימים באופן אישי בהתאם להקלה בתסמינים. פיזיותרפיה – הפיזיותרפיה עשויה לתרום בעיקר להארכת שרירי הלעיסה לאורכם הנורמלי בעזרת שיטות טיפול שונות הכוללות לחיצות, גירויים חשמליים ותרסיסים. הטיפול הנפוץ ביותר להקלה וטיפול בהפרעות במערכת הלעיסה במרפאת השיניים הינו בעזרת סד לילה. זהו התקן המיוצר בהתאמה לשיני המטופל ומותאם לשיני אחת הלסתות (לרוב לשיני הלסת העליונה). הסד מצליח להפחית בצורה משמעותית את התלונות על כאבי שרירים ואת הנזקים לשיניים ולמערכת הלעיסה ובלבד שהינו מותאם בצורה נכונה ומאוזן בצורה מדויקת ע"י הרופא, מומלץ לבצע סד קשיח מכיוון שעדיין לא הוכחה יעילותו של הסד הרך למרות נוחותו היחסית להסתגלות ולשימוש שוטף. הסד הרך יכול לעזור בשמירה על כתרים וציפויים המורכבים בפיות המטופלים אך יעיל פחות להפחתת תסמיני הפרעה תפקודית במערכת הלעיסה. אולי יעניין אתכם גם: השתלת שיניים

    לתיאום פגישה, מלאו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם