מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    השתלות שיניים גם ביום אחד

    השתלות שיניים גם ביום אחד

    השתלות שיניים מחליפות בשנים האחרונות את הגשרים  והתותבות במקרים של חוסר שיניים ויוצרות מהפכה חסרת תקדים בתחום השיקום ואסתטיקת הפה. ומי אמר שמהפכות לא נעשות ביום אחד בלבד? במרפאת ד"ר רוני אמיד מחזירים לכם את החיוך, כבר היום.

    בתהליך השתלת שיניים מחליפים שיניים הרוסות או שאיבדו אחיזה בעצם הלסת בשיניים מלאכותיות חדשות ויציבות. בעבר היה מדובר בתהליך ארוך שכלל המתנה ממושכת בין כל שלב ושלב, עד לקבלת התוצאה השלמה והרצויה. כיום, רפואת השיניים מציעה פתרונות חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות  במקרים רבים לבצע שיקום מהיר ויעיל, בתהליך השתלת שיניים שנמשך מספר שעות בלבד.

    מי ומתי צריך השתלת שיניים?

    שיקום הפה באמצעות השתלת שיניים מתאים לכל מי שחסרות לו שיניים- שן אחת או לסת שלמה, וגם לבעלי שיניים תותבות המעוניינים בפתרון  יציב קבוע ואסתטי יותר. פגיעה בשיניים והצורך בהשתלת שיניים יכולים להופיע מכמה סיבות:

    • חבלה: נפגעי תאונות דרכים, או תאונות אחרות, נפגעי אלימות או חבלות שנגרמות ממשחק בגיל צעיר, כל אלו יכולים להוביל לצורך בעקירת השן הפגועה והחלפתה בשן בריאה וחדשה.
    • הזנחה: אנשים רבים מזניחים או דוחים טיפולי שיניים הכרחיים, דבר אשר גורם להחמרה בבעיות קיימות ומוביל לצורך בעקירת שיניים והשתלת שיניים חדשה במקומן.
    • גיל: בגיל מבוגר השיניים נוטות לאבד את המראה הטבעי שלהן ואת החוזק שלהן. השתלת שיניים כתחליף לשיניים חלשות מסייעת למבוגרים רבים לאכול ולדבר באופן טבעי ונינוח ותורמת למראה צעיר ובריא יותר.

     איך מתבצעת השתלת שיניים ביום אחד?

    תהליך השתלת שיניים אמנם התקצר משמעותית, אך עם זאת עדיין מדובר בתהליך מורכב הדורש מקצועיות רפואית ברמה גבוהה, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וניסיון רב בהשתלות שיניים.

    התהליך מתחיל באבחון תוך הדמייה מדויקת המתבססת על בדיקות, מטבעי גבס וצילומים.

    ובאמצעות סריקת CT  במהלכה הרופא יכול לתכנן  על גבי המחשב את מיקום השתלים ולהתאימם למטופל באופן המדויק ביותר.

    בהמשך מתבצעת עקירת השיניים  הרעועות , ומיד לאחריה התקנת השתלים  יחד עם עצם המושתלת סביבם, לעיתים  במקום בו הייתה השן המקורית , ללא צורך להמתין בין שתי הפעולות.

    מתי לא ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד?

    במקרה של זיהום חמור באזור המיועד לטיפול, יש להמתין עד לריפוי המקום ורק אז להמשיך בתהליך ההשתלה. גם במקרים בהם יש צורך בהשתלת עצם נרחבת  לצורך מיקום השתל, יש צורך בהחלמה וקליטת העצם כשלב נפרד ולכן התהליך יארך במקרה זה יותר מיום טיפול אחד.

    האם השתלת שיניים כואבת?

    התהליך מבוצע לרוב בהרדמה חלקית וללא כאבים, אך יש מקרים בהם יחליט הרופא, יחד עם המטופל, על הרדמה מלאה. לרוב אין תופעות לוואי חמורות, אך תתכן אי נוחות ונפיחות כשבוע לאחר הטיפול.

    החלמה אחרי השתלת שיניים

    טכניקת ההדמייה המתקדמת והניתוח המדויק והמהיר יחסית, עוזרים בהפחתת הכאב וזמן ההחלמה. להקלה בימים הראשונים שלאחר הטיפול תינתן אנטיביוטיקה בהתאמה לכל מטופל ועל פי מרשם רופא, מומלץ להשתמש במשככי כאבים, לנוח ולאכול מזונות קרים ורכים.

    חשוב להימנע מעישון, שימוש בקשיות לשתייה, פעילות פיזית מאומצת וצחצוח שיניים באזור הניתוח למשך שבוע.

    יש להקפיד על שטיפת הפה במי מלח (או טוב יותר חומרים המכילים כלורהקסידין) החל מהיום השני לניתוח,  במקרים המתאימים ימליץ הרופא  על הנחת שקית קרח  על מנת שתוכל לסייע בצמצום נפיחות. בנוסף, ניתן להסתייע גם בגזות סטריליות לשימוש במקרה של דימום קל.

    השתלות שיניים הן הפיתרון הטוב ביותר שקיים היום לשיקום הפה במקרים של חוסר שיניים ובעזרתן נמנעת פגיעה בשיניים בריאות כפי שנהגו בעבר לצרכי שיקום . מיטב המומחים במרפאת ד"ר רוני אמיד ישמחו לענות על כל שאלה ולהחזיר עבורכם את החיוך כבר מרגע זה.

    צלצלו 03-5446699 או השאירו פרטים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם