מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    יישור שיניים או ציפויי חרסינה?

    יישור שיניים או ציפויי חרסינה?

    ישנם מספר גורמים בהם יש להתחשב בעת קבלת ההחלטה לגבי סוג הטיפול אותו בוחרים לבצע בשיניים לצורך אסתטי.

    בעבר בוצע בהכרח יישור השיניים בעזרת מכשור מסורבל אשר הורכב לפרק זמן ארוך על גבי השיניים, מראה המכשור על השיניים לא היה אסתטי ותחזוקת השיניים עם המכשור הייתה בעייתית.

    מכשור מתקדם ליישור שיניים

    בשנים האחרונות פותחו סוגי מכשור יישור שיניים אשר כשלעצמם אינם מהווים הפרעה אסתטית, סוגי מכשור ליישור שיניים בצורת קשתיות שקופות או לחילופין מכשור המורכב בדופן הפנימי של השיניים ואינו נראה כלל לעין.

    פרקי הזמן הדרושים לצורך יישור השיניים כיום קצרים יותר , בעזרת תכנון ממוחשב של הטיפול והמכשור המדויק במקרים רבים ניתן לסיים את טיפול יישור השיניים בפרקי זמן של מספר חודשים.

    למרות זאת, כאשר בטיפול של כשבועיים בלבד ניתן להגיע לתוצאה של חיוך מושלם בעזרת ציפויי חרסינה ולקבל שיניים צחורות המסודרות בצורה מושלמת בקשת השיניים, הפיתוי לבחור באפשרות זו הוא גדול.

    ציפוי חרסינה באמצעות תכנון ממוחשב

    הטכניקות המתקדמות לביצוע ציפויי חרסינה מאפשרת להתאים את התוצאה המתקבלת לדרישות המטופל ולרצונותיו האסתטיים ובעזרת תכנון ממוחשב ניתן לחזות מראש כיצד תראה התוצאה הסופית בפה.

    דור חדש של חומרי חרסינה יחד עם תכנון ממוחשב קפדני מאפשר הגעה לתוצאה הטובה והיפה ביותר יחד עם הורדת כמות חומר שן מזערית בלבד מהשיניים אך עדין יש להסיר שכבה דקה מחזית השן (לעיתים לא מכל חזית השן אלא רק מאותם אזורים הבולטים מקשת השיניים) זאת לעומת הליך יישור השיניים השומר על השן המקורית ללא כל פגיעה.

    האם צריך שיניים ישרות בשביל לעשות ציפוי חרסינה?

    קל יותר כמובן לתחזק שיניים הנמצאות בעמדה נכונה בקשת לאחר תהליך היישור לעומת שיניים אשר "יושרו" קוסמטית אך נותרו בעמדה לא נכונה בקשת השיניים וקשיי הניקוי לא רק שלא נפתרו לאחר ציפויי החרסינה אלא לעיתים אף התגברו.

    במקרים רבים יישור השיניים הינו חלק הכרחי בטיפול אך הוא כשלעצמו אינו מספק את התוצאה המושלמת ולאחר סיום יישור השיניים יש צורך לבצע גם ציפויי חרסינה, לדוגמא במקרים בהם ישנם מרווחים בין השיניים אך אלו אינם סימטריים, יישור השיניים יכול לעזור בצמצום הרווחים או בהשוואת המרווחים למשל במקרה בו ישנו מרווח גדול בין שתי שיניים ובין שתי השיניים הסמוכות מרווח קטן. מכיוון שחלק ממהות הטיפול הינה יצירת שיניים סימטריות- נשווה את רוחב הרווחים בעזרת יישור שיניים ולאחר מכן נסגור את המרווחים הללו בעזרת ציפויי חרסינה.

    תוצאה אסתטית מושלמת בעזרת ציפוי חרסינה

    במקרים של מיקום לא נכון או זווית לא נכונה של שיניים בקשת ניתן כמובן לשקול טיפול רק בעזרת ציפויי חרסינה אך בעזרת שילוב של יישור שיניים חלקי נביא את השן לעמדה נכונה יותר ולאחר מכן נצטרך להסיר שכבה דקה יותר של חומר שן לצורך ביצוע ציפוי החרסינה כאשר נדרש גם שינוי צורת השיניים וגם שינוי צבע, מעבר לשינוי עמדת השיניים בקשת.

    יישור שיניים בלבד אינו יכול להביא לתוצאה אסתטית מושלמת במקרים רבים כמו למשל במקרים של שיניים מוכתמות אם כתוצאה ממחלות שונות ,לקיחת אנטיביוטיקה מסוגים שונים או צבע לא מחמיא כתוצאה מ"הזדקנות" השיניים. בכל אחד מהמקרים הללו ידרשו גם ציפויי חרסינה לצורך שינוי צבע השיניים גם אם אלו יעברו יישור שיניים.

    שיניים קצרות או שיניים שחוקות אשר מתבקשת הארכתם לצורך יצירת חיוך אסתטי ויצירת פרופורציות נכונות של חיוך – לא נוכל במקרים אלו להסתפק בתוצאה של יישור שיניים בקשת ויש הכרח להוסיף גם ציפויי חרסינה לאחר יישור השיניים.

    לעיתים הזמן מכתיב את אופי הטיפול, במקרים רבים בהם מתעורר הצורך בטיפול במועד קצר לפני אירוע ופרק הזמן שנותן לביצוע הטיפול אינו מאפשר סיום הליך יישור שיניים מסודר ניתן לשקול ביצוע יישור שיניים חלקי ולאחריו-ציפוי השיניים בעזרת ציפויי חרסינה, או אם פרק הזמן הינו קצר במיוחד ניתן לבצע ציפויי חרסינה בלבד ללא הליך יישור השיניים.

    מקרה בעייתי אחר הינו של שיניים אשר איבדו אחיזתן בלסת כתוצאה מאיבוד ניכר של עצם ובעיית חניכיים. לא ניתן במקרים אלו להזיז את השיניים מחשש שבמהלך יישור השיניים יאבדו השיניים את אחיזתן בלסת ויעקרו בעזרת מכשירי היישור. האפשרות היחידה למתן מענה לצורך אסתטי במקרה זה הוא בעזרת ציפויי חרסינה.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם