מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    השתלת שיניים ביום אחד

    השתלת שיניים ביום אחד

    מדי מספר ימים אנו נשאלים במרפאה בעקבות פרסום כזה או אחר על האפשרות לבצע טיפול מהיר חד פעמי של השתלת כל השיניים בבת אחת ובטיפול אחד.

    יותר מכך, לא אחת נשמע בבדיחות הדעת המשפט "דוקטור תעקור לי את כל השיניים, נבצע שתלים, ונשים סוף לבעיות השיניים".

    ובכן, האמת קצת מורכבת יותר.

    ראשית, שתלים אינם תחליף אידיאלי לשיניים הטבעיות שלנו, השתלים הינם הפתרון הטוב ביותר שניתן לבצע כתחליף לשיניים הטבעיות שלנו.

    השתלים מעוגנים ומקובעים ישירות אל עצם הלסת בעזרת בניית עצם בין סלילי השתל החיצוניים וזאת לעומת השיניים הטבעיות אשר אינן מקובעות אל העצם אלא יושבות בתוך מעטפת של רקמה רכה המפרידה בין שורש השן לבין עצם הלסת. רקמה רכה זו (הנקראת ליגמנט פריודנטאלי) משמשת גם כבולם זעזועים להפחתת כוחות לעיסה וגם מכילה מנגנוני הגנה וחיישנים המאפשרים תחושה.

    כתוצאה מעיגון ישיר של השתל אל עצם הלסת , הכוחות המופעלים בלעיסה עוברים ישירות של העצם, ועלולים לסכן את שרידות השתל וכמו כן אין חיישני תחושה או מנגנוני הגנה סביב השתלים שהינם גוף זר ומכאן גם שהינם מאד עדינים ורגישים לכוחות בלתי מבוקרים כמו גם לזיהומים.

    השאירו פרטים ונשמח לעמוד לשירותכם בהקדם!

      ישנם בהחלט מקרים בהם ניתן בתכנון נכון וביישום קפדני לבצע השתלת שיניים ביום אחד ועליהם לבצע שיקום זמני ביום אחד, אך הדבר מחייב מספר תנאים מקדימים לצורך קבלת תוצאה שניתן יהיה לתפקד עמה לטווח הארוך ולהימנע מכישלונות.

      ראשית יש לבחון האם ישנם מוקדי זיהום העלולים לסכן קליטת השתלים, ככלל, יש להימנע מהשתלת שתל דנטלי באתר בו ישנו מוקד זיהום.

      בעיה זו לרוב אינה קיימת אם המועמד להשתלה הינו מחוסר שיניים או לחלופין השיניים מיועדות לעקירה מסיבת מחלת חניכיים אך אין מוקדי דלקת פעילה.

      במקרים בהם מבוצע השתלת שיניים ביום אחד התכנון מתחיל בלקיחת מידות של הלסתות, אם קיימות בפה שיניים המיועדות לעקירה הטכנאי "יעקור" את השיניים על הגבס וייוותר עם דגם מודל של הלסת עליו יוכל לבצע גשר זמני בצורה האידיאלית התואמת לסגר הנכון והמדויק.

      השתלת שיניים ביום אחד

      במקביל יבוצע צילום CT, תוכנות מחשב מתקדמות מסוגלות להשליך ולהתאים את מודל הלסתות וצילום ה CT יחדיו וכך ניתן לבחון על מסך המחשב את עצמות הלסת, למדוד את עוביין, גובהן ורוחבן  ולמקם בצורה וירטואלית את השתלים העתידיים בהתאם למיקומים הטובים מבחינת עצמות הלסת אך בהתחשב בכיוון העתידי של השיניים כפי שתוכנן ומבוצע בגשר הזמני.

      לאחר מיקום השתלים בצורה וירטואלית בעזרת תכנת המחשב מיוצרת תבנית כירורגית אותה מקבל הרופא המשתיל לקראת ההשתלה. תבנית זו מכילה שרוולים במיקומים מדויקים בהתאם למיקום השתלים הרצוי, דרך שרוולים אלו הוא קודח וממקם בצורה מדויקת את השתלים במהלך ההשתלה,  והתבנית למעשה מאפשרת למשתיל להעתיק את המצב הוירטואלי שתוכנן על גבי המחשב אל מיקום שתלים מדויק בתוך לסת המטופל.

      כמות של כ-8 עד 10 שתלים בתכנון קפדני מדויק מספיקה לשיקום של לסת שלמה ומאפשרת כבר מייד לאחר ההשתלה לחבר אל השתלים את הגשר הזמני שהוכן מבעוד מועד וכך יוצא המטופל כבר עם שיניים עימן יכול לתפקד מיד ממעמד ההשתלה.

      המטופל מתודרך לא לאכול מזונות קשים העלולים לסכן את קליטת השתלים בתקופה הראשונית שלאחר הניתוח ו"מחיר" זה אינו גבוה תמורת האפשרות לקום מכסא הטיפולים עם פה מלא שיניים.

      מאמרים בנושא שיכולים לעניין אתכם