מרפאת שיניים דוקטור רוני אמיד

למידע נוסף וקביעת תורים

השאירו פרטים ונשמח לעמוד
לשירותכם בהקדם!

    חייגו אלינו צור קשר ווטסאפ

    כל מה שצריך לדעת על הלבנת שיניים

    כל מה שצריך לדעת על הלבנת שיניים

    המונח המדויק יותר הינו הבהרת שיניים מכיוון שאיננו הופכים את השיניים ללבנות אלא ליותר בהירות.

    עם השנים סופגות השיניים לתוכן חומרי צבע ומשקעים שונים החודרים אל בין גבישי השן ומשנים את הגוון הכללי של השן. מקורן של חומרי הצבע החודרים לתוך השיניים יכול להיות ממזון ושתיה כגון יין אדום, קולה, קפה, מיץ תפוזים או כל מאכל אחר שאינו לבן או שקוף. השיניים עלולות לשנות את צבען גם כתוצאה מהזדקנות, טראומות שונות או תרופות החודרות לתוכן ממחזור הדם.

    חשוב להבדיל בין צביעה חיצונית המצטברת על גבי השיניים וניתנת להסרה במהירות בעזרת מכשור השיננית, מכשיר הפרופיג'ט המתיז תרסיס של אויר, חול ומים ואלו מסירים את הצביעה מהשיניים.

    ישנן בשוק משחות שונות המתיימרות להלבין שיניים. חשוב לדעת שבין משחות אלו ישנן משחות המכילות חלקיקים שוחקים, מטרתם של חלקיקים אלו לשחוק את שכבת הצביעה החיצונית מהשיניים אך יחד איתה גם נשחק אמאייל השן בצורה לא מבוקרת ולכן לא מומלץ שימוש במשחות אלו.

    טכניקות שונות להלבנת שיניים

    ישנן טכניקות שונות להלבנת שיניים, החומר המקובל הינו נגזרות של "מי חמצן" (קרבאמיד פראונסיד או הידרוגן פראוקסיד) ומה שמשתנה הינו בעיקר ריכוז החומר הפעיל ובהתאם גם משך הזמן בו החומר אמור לשהות על השיניים, לחדור לתוכן ובהתאמתה גם מהירות ההגעה לתוצאה משביעת רצון .

    הלבנת שיניים ביתית

    הטכניקה הוותיקה ביותר הינה הלבנת שיניים ביתית – בטכניקה זו מיוצרת תבנית המותאמת בצורה מדוייקת לשיני המטופל, ניתנים חומרי הלבנה (כאשר יש בחירה בין ריכוזים שונים של חומרי הלבנה) ובמטופל מודרך לשהות מספר שעות ביום או בלילה עם התבניות ובתוכן חומרי הלבנה על השיניים. לאחר מספר ימים ניכרות לרוב תוצאות משביעות רצון.

    הלבנת שיניים מרפאתית

    הליך מהיר האורך לרוב כשעה במהלכה לאחר מריחת חומרי הגנה על השיניים מורח רופא השיניים חומרי הלבנה על השיניים ואלו נשארים על השיניים כ20 דקות, התהליך מואץ בעזרת מנורת לייזר או בעזרת לד או נורה כימית.

    לרוב חוזרים על התהליך כ-3 מחזורים ולאחריהם נראית תוצאה משביעת רצון.

    ניתן לרכוש חומרי הלבנת שיניים ביתיים במכירה חופשית בבית המרקחת, אם בצורת מדבקות להדבקה על השיניים, חומרים למריחה על השיניים או תבליות הניתנות להתאמה אישית (אם או בלי נורה נילווית). יש לזכור שהחומרים הנמכרים בבתי המרקחת הינם בריכוז נמוך מאד. הם בהחלט יתרמו להלבנת השיניים אך פרקי הזמן לשימוש יהיו ארוכים יחסית להלבנה מרפאתית או להלבנת שיניים בייתית.

    חשוב לדעת

    הלבנת שיניים פועלת רק על חומר השן הטבעית וחומרי ההלבנה מסוגלים לחדור בין גבישי השן ולפרק את הצובענים למולקולות קטנות, אין לחומרים אלו כל השפעה על כתרים, שחזורים או סתימות ולכן יש לקחת בחשבון החלפתם של השחזורים בעקבות ולאחר תהליך ההלבנה.

    תופעות הלוואי העלולות להגרם בעקבות הלבנת שיניים הינן רגישות בשיניים לחלק מהמטופלים, רגישות זו הקיימת במהלך הטיפול ולעיתים יום -יומיים לאחריו, והיא חולפת.

    צריבה בחניכיים עלולה להגרם אם בטעות נמרח חומר הלבנה על החניכיים או אם ניגר מעט חומר הלבנה מתוך התבנית אל החניכיים. במקרה כזה יש להוציא את תבנית ההלבנה מהפה ולשטוף את הפה. ניתן מייד לחזור על התהליך עם פחות חומר בתוך התבניות.

    לא בכל מקרה של שיניים כהות ניתן להבהירם באמצעות הלבנת שיניים. במקרים בהם צבע השיניים כהה כתוצאה מחדירת אנטיביוטיקה (טטראציקלין) או מחלת הפלואורוזיס (כתוצאה מעודף כלואוריד) לא ניתן יהיה להלבין את השיניים והדרך היחידה לשינוי גוון השיניים תהיה ע"י ציפוי שיניים חרסינה או ציפויים מחומרים מרוכבים.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם